اردبیل؛

ضرورت راه اندازی صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی در دشت مغان

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از نیازهای اصلی در دشت مغان ایجاد صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی است که باید در این راستا دولت مردان اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ حجت الاسلام حبیب برومند افزود: دشت مغان به ویژه شهرستان‌های پارس‌آباد و بیله‌سوار یکی از قطب‌های اصلی تولید محصولات کشاورزی در کشور محسوب می‌شوند ولی به دلیل نبود صنایع تبدیلی بیشتر محصولات کشاورزی در این منطقه به صورت خام به فروش می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه باید با جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی را در شهرستان‌های پارس‌آباد و بیله‌سوار ایجاد کنیم، افزود: با راه‌اندازی صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی علاوه بر اشتغال‌زایی برای جوانان استان می‌توان شاهد درآمدزایی بیشتر نیز برای کشاورزان منطقه بود.

نماینده مردم شهرستان‌های پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: شهرستان پارس‌آباد یکی از حاصل‌خیزترین منطقه برای کشت انواع محصولات کشاورزی است و باید از این ظرفیت بسیار عظیم جهت توسعه اقتصاد و اشتغال منطقه استفاده کنیم که این امر نیازمند برنامه‌ریزی راهبردی و جامع است.

برومند تصریح کرد: در شهرستان پارس‌آباد مغان میوه‌های مختلف، گندم، جو و دیگر محصولات مهم کشاورزی قابلیت تولید را دارند که این یک سرمایه بسیار مهم و عظیم برای استان اردبیل محسوب می‌شود و نیاز است در این راستا سرمایه‌گذاری بخش خصوصی تداوم و افزایش یابد که در صورت تحقق این امر شاهد توسعه استان در عرصه کشاورزی خواهیم بود.

وی گفت: امسال رکورد تولید گندم در دشت مغان به همت کشاورزان منطقه شکسته شد و هم‌اکنون شهرستان پارس‌آباد مغان به یکی از قطب‌های مهم تولید گندم در کشور تبدیل شده است که این در سایه تلاش کشاورزان غیور منطقه به وجود آمده است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نمایندگان مجلس شواری اسلامی با جدیت دنبال تسهیل روند سرمایه‌گذاری در استان اردبیل هستند و در این راستا اقدامات بسیار مهمی انجام شده و همچنین جذب سرمایه‌گذار نیازمند ترویج فرهنگ حمایت از سرمایه‌گذاری است که باید در این زمینه علاوه بر دولت مردان و مجلس، مردم نیز حمایت همه‌جانبه‌ای داشته باشند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.