کالبد شکافی مغز انشتین+تصاویر

بعد از مرگ انشتین مغز وی برای بررسی های بیشتر از بدن وی خارج شد.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ صبح روز 18 آوریل ساعتی پس از اعلام خبر درگذشت فیزیکدان و نابغه مشهور جهان آلبرت انشتین در بیمارستان "پرینستون" امریکا یکی از نکات قابل توجه در مرگ وی بیرون آوردن مغز او توسط آسیب شناسی به نام"توماس هاروی" بود که طی همان 7 ساعت پس از مرگ تا انتقال جسد به خانه صورت گرفته است. او که بعدها مدعی شد با رضایت پسر انشتین دست به این کار زده است به دنبال کشف تفاوت مغز نابغه آلمانی با مردم عادی بود. مغز انشتین سه دهه در یخچال "هاروی" نگهداری می شد بدون آن که هیچ تحقیق خاصی بر روی آن انجام دهد. در این مدت او مغز انشتین را به تکه های کوچکتر تقسیم کرده بود. بعد از این که عموم مردم متوجه این امر شدند او برخی از تکه ها را در اختیار سایر دانشمندان قرار داد تا این که سرانجام در سال 1985 یک دانشمند با بررسی روی مغز انشتین دریافت که سلول هایش نسبت به سایر مغز ها بیشتر بوده و به همین دلیل انرژی افزونتری مصرف می کرده است.

گفتنی است؛ این تکه ها در نهایت به بیمارستان "پرینستون" تحویل داده شد و اکنون در موزه ای در فیلا دلفیا قابل مشاده است. هاروی علاوه بر مغز چشمهای انشتین را نیز از بدن وی خارج کرد.

انیشتن

انیشتن

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بـهـیـن
۱۴:۱۰ ۰۸ اسفند ۱۳۹۸
خیلی جالبه
Germany
ناشناس
۱۲:۲۹ ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
انشتین دنیا مدیون ان اشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۴ ۱۸ آبان ۱۳۹۴
مغز انیشتن موجود است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۱ ۱۷ آبان ۱۳۹۴
از روی کنجکاوی دست به چه کارایی زدن!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۲ ۱۷ آبان ۱۳۹۴
مغز چشم زبان پاچه سیرابی شیردون.....
صبحانه حاضر است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۷ ۱۶ آبان ۱۳۹۴
به نظرم کار بیهوده ای بوده اینکار چه نفعی به حال بشریت داشته است؟ به نظر پاسخی برای رفع کنجکاوی بوده است یا اینکه تلاش شود که در آینده انسانهایی متولد شوند که سلولهای مغزی بیشتری داشته باشند ولی تا به حال که چنین چیزی رخ نداده است.
واقعا دانشمندان چه بلاهایی که سر یکدیگر در نمی آوردند. عکس بالا رو که دیدم یاد مغازه کله پاچه محلمون افتادم. بنده خدا انیشتین.
آخرین اخبار