لاریجانی در نشست مشترک با رئیس پارلمان اتحادیه اروپا؛

تقلیل بحران سوریه به یک فرد، اشتباه استراتژیک است/مبارزه با تروریسم باید جدی گرفته شود

لاریجانی در نشست مشترک با رئیس پارلمان اتحادیه اروپا گفت: تقلیل بحران سوریه به یک فرد یک اشتباه استراتژیک است.

تقلیل بحران سوریه به یک فرد، اشتباه استراتژیک است/مبارزه با تروریسم باید جدی گرفته شود
به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پس از دیدار و نشست مشترک با رئیس پارلمان اتحادیه اروپا ضمن تشریح جزئیات این دیدار به پرسش خبرنگاران پاسخ داد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ایران تصمیم دارد تا چه زمانی از مواضع بشار اسد حمایت کند، گفت: مسئله سوریه بحث فرد نیست، بلکه باید یک طراحی ایجاد شود تا طبق آن منطقه عاری از تحرکات تروریست‌ها شود، لذا ما معتقدیم تقلیل مسائل سوریه به یک فرد یک اشتباه استراتژیک است، چرا که مسئله سوریه شروعی برای بهم ریختن منطقه بود که شما هم آنرا احساس کردید.

وی در ادامه بیان داشت: اگر ما نگاه دقیقی به منطقه داشته باشیم، می‌بینیم که تروریست‌ها در حال رشد هستند و این مسئله می‌تواند به مشکلات کشورهایی چون سوریه، یمن، عراق و بحرین دیکته شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: اگر ما اصرار داریم نظم در کشور سوریه پایدار شود، به دلیل است که ما باید با این جریان مخرب مبارزه کنیم که شماها هم این موضوع را در اروپا حس می‌کنید، چرا که در حال حاضر هزاران نفر از اروپا و آمریکا به داعش پیوسته‌اند.

لاریجانی با بیان اینکه ما برای سوریه و یمن یک ساختار دموکراتیک می‌خواهیم؛ افزود:ما معتقدیم باید مبارزه با تروریسم جدی گرفته شود و اصلاحات ساختاری در این کشورها براساس رای مردم صورت گیرد و معتقدیم تنها کشورهای دیگر می‌توانند نقش تسهیل کننده‌ امور را در بحران این کشورها ایفا کنند و نباید خود جایگزین مردم سوریه و بحرین قرار گیرند.

وی در ادامه با اشاره به سایر جزئیات دیدار خود با شولتز، رئیس پارلمان اتحادیه اروپا گفت: ما معتقدیم ایران و اروپا سوابق تاریخی زیادی در زمینه‌های مختلف از جمله در زمینه‌های اقتصادی دارند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پس از پایان مذاکرات هسته‌ای زمان مناسبی برای گسترش روابط با اروپاست، تاکید کرد: امروز ما مذاکرات خوبی با آقای شولتز در زمینه همکاری‌های اقتصادی بین ایران و اروپا داشتیم.

لاریجانی در ادامه با اشاره به مذاکرات منطقه‌ای خود با رئیس پارلمان اتحادیه اروپا گفت: در دیدار با آقای شولتز علاوه بر بررسی زمینه‌های اقتصادی به موضوعات منطقه‌ای هم پرداختیم که عمده این موضوعات مربوط به مسائل و تحرکات تروریست‌ها در منطقه بود.

وی افزود: ما همواره نقش‌آفرینی اروپا را در حل و فصل مسائل تروریستی منطقه مثبت ارزیابی می‌کنیم و می‌دانیم که پارلمان اروپا نقش مهمی در تصمیم‌سازی‌های اروپا دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار