اصفهان؛

نبض حیات شهر در گرو جریان زاینده رود

یکپارچگی اکوسیستم زاینده رودموجب تنوع زیستی وپیدایش جوامع انسانی متعددی درحاشیه این رودخانه شده است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان رییس کمیسیون امور اقتصادی وگردشگری شورای اسلامی شهراصفهان درخصوص اثرات  رودخانه زاینده رود بر اقتصاد و پویایی شهرگنبدهای فیروزه ای گفت: اصفهان به دلیل قرارگرفتن درحاشیه کویر یکی ازنقاط کم بارش کشوراست که میزان بارندگی سالیانه بین100تا110میلیمتراست.
 
فتح الله معین افزود: در مناطق شرقی شهر اصفهان پدیده شن های روان وجوددارد و حتی در محوطه فرودگاه اصفهان هم دراطراف باند با مشکل شن های روان مواجه بودیم که باعث بروزمشکلاتی برای پروازها می شد.

وی حیات طبیعی واقتصادی شهراصفهان را وابسته به جریان زاینده رود دانست وافزود:حیات اصفهان از لحاظ طبیعی و اقتصادی وابسته به جریان زاینده رود است وشکل گیری این شهرازقدیم به دلیل وجوداین رودخانه بوده است.

معین وجود رودخانه را برای زیست انسانها در این شهر مهم ارزیابی وتصریح کرد: بخش زیادی ازمناطقی که درحال حاضر درون شهر قرارگرفته جز مناطق کشاورزی است که تنهامنبع تامین آب این مناطق جریان این رودخانه است.

وی درپایان اظهارداشت: تمامی جاذبه های توریستی شهر اصفهان که گردشگری را در این شهر معنامی کند مشروط به جریان رودخانه زاینده رود است که درصورت عدم وجود آن درواقع هرنوع فعالیت اقتصادی,اجتماعی وحتی زندگی کردن دراصفهان راهم دچارمشکل خواهدکرد.

انتهای پیام /گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.