اردبیل؛

توزیع 190 تن بذر اصلاح شده گندم دیم و آبی در بین زارعان شهرستان نیر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیر گفت: بیش از 190 تن انواع بذور و ارقام اصلاح شده گندم دیم و آبی در بین زارعان شهرستان نیر توزیع شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ فیروز فولادی در جلسه بررسی کشت پاییزه گندم و جو در شهرستان نیر اظهار داشت: به منظور کشت پائیزه امسال 150 تن انواع ارقام اصلاح شده گندم دیم و 40 تن گندم آبی بین زارعان شهرستان نیر توزیع شده است.

وی افزود: دستگاه‌های بوجاری این شهرستان در مراکز خدمات حومه و کورائیم بیش از 200 تن بذور خودمصرفی زارعان را بوجاری و تمیز کردند که همین امر در کنار جلوگیری از رویش علف‌های هرز هزینه‌های سمپاشی را نیز به میزان قابل توجهی کاهش خواهد داد.

فولادی با قدردانی از زحمات شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در تامین بذور مورد نیاز زارعان بیان کرد: بذور توزیعی در بین کشاورزان ارقام گاسکوژن ، آذر2، سهند، رصد و پیشگام را شامل می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیر گفت: این بذور اصلاح‌شده قدرت سازگاری قابل توجهی با شرایط آب و هوایی منطقه نیر داشته و امیدواریم با این امر در کنار سایر موارد کشاورزان منطقه سال پربرکت و حاصلخیزی را همانند سال گذشته پیش رو داشته باشند.

 برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.