دیده بان حقوق بشر: 400 هزار کودک سوری نمی توانند در مدارس ترکیه ثبت نام کنند

دیده بان حقوق بشر اعلام کرد ممانعت از ورود کودکان پناهجو به مدارس ترکیه می تواند یک نسل را با خطر جدی روبرو کند.

دیده بان حقوق بشر: 400 هزار کودک سوری نمی توانند در مدارس ترکیه ثبت نام کنندبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هاآرتص، سازمان دیده بان حقوق بشر مستقر در نیویورک امروز در گزارشی اعلام کرد با وجود اینکه دولت ترکیه مجوز ورود مهاجران سوری را به مدارس این کشور صادر کرده است، بیش از 400 هزار کودک پناهجو در ترکیه نمی توانند به مدرسه بروند. 

در این گزارش آمده است: مشکلات زبانی، مسائل مرتبط با ادغام دانش آموزان و مشکلات مالی از جمله دلایل حضور ضعیف پناهجویان سوری در مدارس ترکیه است.

این سازمان دیده بان حقوق بشر، از جامعه بین المللی خواست حمایت مالی و فنی در اختیار افرادی قرار دهد که با حضور کودکان سوری به مدارس خود موافقت می کنند. 

سازمان دیده بان حقوق بشر افزود: ممانعت از ورود کودکان پناهجو به مدارس ترکیه می تواند یک نسل را با خطر جدی روبرو کند. بیش از 2 میلیون مهاجر سوری در ترکیه به سر می برند. 708 هزار نفر از آنها در سن رفتن به مدرسه هستند.

سال گذشته، ترکیه مجوز ورود به مدارس دولتی خود را برای مهاجران سوری صادر کرد. این در حالی است که تنها حدود 212 هزار نفر در مدارس ابتدایی و متوسطه ثبت نام شدند.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار