مرسوله ای که مجاز نبود و برگشت خورد+جوابیه وزارت ورزش و جوانان

بحث نامه وزارت ورزش و جوانان به مسئولان شورای المپیک آسیا یک خودزنی تلقی شد اما جوابیه وزارت ورزش برخی ابهامات را از بین که نه ،کم رنگ تر کرد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان نامه ارسالی وزارت ورزش و جوانان در راستای هر چه بوده است اگر با اطلاع وزیر بوده که باید تاسف خورد و اگر بدون اطلاع وی ارسال شده مسببش باید تاوان این آبروریزی بین المللی را بدهد و منتظر برخی تبعات آن هم باشیم.

نگارنده فراموش نکرده است، زمانی که کیومرث هاشمی به عنوان رئیس کمیته ملی المپیک انتخاب شد، در اولین اقدام اعلام کرد با وزارت ورزش و شخص وزیر تعامل کامل دارد و در این رابطه مشکلات گذشته با راهکارهای مدیریتی که از هاشمی سراغ داشتیم  روز به روز کم رنگ تر شد تا جایی که یادمان رفته بود که در روز های گذشته دستخوش چه درگیری هایی بین علی آبادی و سعید لو بودیم که با این سرعت و درایت حل شده بود.

اما این بار انگار کمیته ملی المپیک که با حضور کیومرث هاشمی از بی آزار ترین و پرکارترین ارگان های ورزشی کشور است، مورد کم لطفی قرار گرفت و مدیر کل دفتر امور بین الملل وزارت ورزش و جوانان در نامه ای خواستار ارسال دستور شصت و هفتمین نشست شورای المپیک آسیا شده است و این در حالی است که در این نامه قید شده که ما تنها مرجع و نهاد مسئول در ورزش کشور هستیم.

نادیده گرفتن نقش کمیته ملی المپیک که معتبرترین مرجع بین المللی هر کشور محسوب می شود تبعات زیادی را برای ورزش کشور در مجامع جهانی در پی خواهد داشت .

و البته قابل ذکر است که به فاصله چند ساعت از انتشار این خبر جوابیه وزارت ورزش روی خروجی این سایت قرار گرفت و جواب برخی شبهات را داد اما ای کاش این موضوع قبل از اینکه رسانه ای به گوش برسد در تعاملات بیشمار وزارت و کمیته منتشر و هر دو در جریان موضوع قرار می گرفتند.

متن جوابیه وزارت ورزش و جوانان به شرح ذیل است:

مدیر کل امور بین الملل وزارت ورزش و جوانان :

نامه ما به شورای المپیک آسیا بر اساس دعوت شیخ احمد بوده است
حیدر صادقی با بیان اینکه ناهماهنگی صورت گرفته از طرف من بوده گفت : نامه ما به شورای المپیک آسیا صرفا برای گرفتن برنامه مجمع عمومی جهت هماهنگی حضور وزیر بوده است

مدیر کل امور بین الملل وزارت ورزش و جوانان در گفت وگو با پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان به بیان جزییات نامه خود به شورای المپیک آسیا پرداخت . حیدر صادقی درباره دلیل نوشتن این نامه گفت : بعد از حضور رئیس شورای المپیک آسیا در تهران به دعوت کمیته ملی المپیک ، دیداری هم در وزارت ورزش و جوانان با شیخ احمد داشتیم و در انجا او از دکتر گودرزی برای حضور در مجمع عمومی درترکمنستان دعوت کرد .

صادقی هدف شیخ احمد از این دعوت را هماهنگی برای ارتباط موثرتر ، تعامل و نزدیکی روسای کمیته های المپیک و کشورهایی که وزرای ورزش دارند اعلام کرد

مدیر کل بین الملل وزارت ورزش و جوانان افزود : بنا بر یک وظیفه معمول سازمانی ما برای حضور دکتر گودرزی به عنوان مقام عالی ورزش ایران اقدام کردیم

وی ادامه داد : در نامه ای در خواست برنامه برگزاری مجمع را دادیم و دلیل آنهم پیش بینی و هماهنگی با وزارت خارجه دارد و سایر مواردی بود که نیاز به اطلاعات داشتیم و از آنطرف جواب امد که این موارد را از کمیته ملی المپیک ایران دریافت کنید

دکتر حیدر صادقی با بیان اینکه ناهماهنگی صورت گرفته از طرف من بوده  گفت : نامه ما به شورای المپیک آسیا صرفا برای گرفتن برنامه مجمع عمومی جهت هماهنگی حضور وزیر بوده است

مدیرکل اموربین الملل وزارت ورزش و جوانان افزود : بعد از چندی دعوتنامه رسمی شیخ احمد برای دکتر گودرزی به وزارت ورزش و جوانان آمد که در تاریخ چهارم شهریور در نامه ای به وزیر موضوع را اعلام کردیم و دکتر گودرزی پی نوشت کردند " نظر به شرکت نفراتی از کمیته ملی المپیک و دکتر سجادی از وزارت ورزش ضرورتی به حضور اینجانب نیست "

صادقی ادامه داد کل ماجرا به این شکل بوده  و اخباری که در برخی رسانه ها مبنی بر دور زدن کمیته ملی المپیک ، تعلیق و سایر قضایا مطرح می شود صحت ندارد و امیدوارم در سال کسب سهمیه المپیک با کمک به  آرامش ورزش ، موجبات موفقیت کاروان ایران را در ریو  فراهم کنیم.

به هر حال خوشحالیم که با این جوابیه کمی بار موضوع کم شد اما هنوز معتقدیم که این روال روال درستی برای ارتباط با شورای المپیک آسیا نبود.

*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار