تاکید خادم بر تشکیل اتحادیه باشگاه‌ها

معاون حقوقی، امور مجلس و هماهنگی امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان گفت: با توجه به مطرح شدن تشکیل اتحادیه باشگاه‌ها در شورای معاونان وزارت ورزش و جوانان، از باشگاه‌ها می‌خواهیم که این اتحادیه را تشکیل دهند.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان امیررضا خادم در نشست با مدیران باشگاه‌ها، خیرین و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی،روسای ادارات ورزش و جوانان شهرستان ها و هیأت های ورزشی که امروز (دوشنبه) با حضور مدیرکل ورزش و جوانان و معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان و دیگر مسوولان ورزشی استان برگزار شد، اظهار کرد: تلاش ما این است که با حضور در استان‌ها عملکرد شش ماهه نخست هر استان را بررسی کنیم. استانداری‌ها اولین متولیان و مسوولان اجرایی در هر استان هستند و کارهای مختلف را در حوزه‌های مختلف ساماندهی می‌کنند.

خادم تصریح کرد:اگر حمایت مستقیم استانداری‌ها و استانداران از ورزش نباشد، کارها پیش نمی‌رود و در این جلسه از مدیران ارشد استان نیز دعوت داشتیم تا با حضور در این جلسه با مسایل مختلف ورزش و جوانان استان از نزدیک آشنا شوند، هرچند که می‌دانیم آشنا هستند اما می‌خواهیم آن‌ها در ادامه بتوانند برنامه و حمایت بهتری از ورزش و جوانان استان داشته باشند.

وی ادامه داد: امیدوارم ما حصل این جلسه بتواند در پیشبرد اهداف ورزش استان بسیار مثمرثمر باشد. با تمام مشکلات و مسائل روز کشور و یک سیاست کلی و عمومی که عدم وابستگی به نفت است، وجود دارد، اگر این اتفاق بیافتد خواسته یا ناخواسته بخش خصوصی و انجام کار مردم توسط خود مردم باید در اولویت کار دولت قرار بگیرد. هرچند که شاهد هستیم بیش از 80، 90 درصد از فعالیت‌های اقتصادی و فعالیت‌های مختلف دیگر، توسط خود دولت ساماندهی می‌شود و بخش خصوصی خیلی نمی‌تواند رقیب منطقی برای دولت باشد و نمی‌تواند برابر توانمندی‌های دولت مقاومت کند.

معاون حقوقی، امور مجلس و هماهنگی امور استان‌های وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: در حوزه ورزش با تمام مشکلات، کمبودها و امکانات حداقلی که وجود دارد، حضور خیرین و بخش خصوصی می‌تواند تاثیرگذار باشد. اگر ما در صنعت، کارخانه را به عنوان بخش تولیدی داریم، در ورزش نیز باشگاه‌ها را به عنوان بخش تولیدی و مولد داریم و همانطور که کارخانه و کارخانه‌دار، یک جامعه معنی‌دار و موثر در حوزه صنعت و شکوفایی و دیگر حوزه‌های مختلف کشور هستند، باشگاه‌ها نیز همان تعریف را در ورزش خواهند داشت.

وی بیان کرد: ما می‌خواهیم اگر مسایلی وجود دارد، آن‌ها را مطرح کنیم تا در نهایت به جمع‌بندی برسیم چرا که اگر غیر از این باشد، ورزش از قافله توسعه و پیشرفت کشور عقب می‌ماند. پس باید توجه جدی داشته باشیم و باشگاه و بخش خصوصی می‌توانند در این زمینه بسیار به ما کمک کنند.

خادم در بخش دیگری از صحبت‌های خود، عنوان کرد: موضوع لایحه ارزش افزوده در مجلس مطرح شد که در خصوص آن چند پیشنهاد نیز داده‌ایم تا باشگاه‌های ورزشی ارزش افزوده پرداخت نکنند. در خصوص مواردی از جمله آب و برق و مالیات هم این موارد نیازمند قانون هستند تا هر کدام در مجلس مطرح شوند و در دستور کار مجلس قرار بگیرند و مصوب شوند. به هر حال این روند چند سال طول می‌کشد، پس باید پیشنهادات‌مان را مطرح کنیم و امیدوار باشیم با حمایت نمایندگان و توجیه آن‌ها از سوی ادارات کل ورزش و جوانان استان‌ها، مجلس این بخش را در اولویت قرار و به آن رای دهد.

وی در خصوص اتحادیه باشگاه‌ها نیز گفت: یکی از مواردی که در شورای معاونت وزارت ورزش و جوانان مطرح شد، موضوع اتحادیه باشگاه‌ها بود که من در همین جا از باشگاه‌ها درخواست دارم که این اتحادیه را به صورت خوب و منسجم تشکیل دهند و مطمئن باشید ما هم حمایت می‌کنیم. به هر حال در مرکز روی نظام باشگاه‌داری در حال بحث هستیم و امیدوارم آن را عملیاتی کنیم.

معاون حقوقی، امور مجلس و هماهنگی امور استان‌های وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان‌کرد: در استان خوزستان صنایع مختلف از جمله نفت و پتروشیمی وجود دارد که این‌ صنایع به ورزش استان کمک می‌کنند و باید از آن‌ها و همچنین اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان تقدیر و تشکر کرد. خوزستان در زمینه جذب بخش خصوصی شرایط به نسبت مناسبت‌تری دارد اما این انتظار می‌رود که با برنامه‌های منسجم‌تر، در جذب و ایجاد انگیزه در صنایع گام‌های موثرتری برداشته شود تا مدیران با جذابیت بیشتری اقدام به سرمایه‌گذاری و حمایت کنند. البته در کنار آن هم بخش خصوصی با معرفی خود و امکانات و شرایط، می‌تواند بخشی از نیازهای مالی خود را تامین کند تا قوام بگیرد.

خادم بیان کرد: از مجموعه‌های ساخته شده در سطح داخلی شهر نیز می‌توان بهره‌های تجاری هم بشود که در قانون هم آمده است و رییس‌جمهور نیز روی این موضوع بسیار جدی است تا این اتفاق بیفتد. متاسفانه اشکلاتی که در بخش ورزش است این است که عمده ورزشگاه‌‌ها و مجموعه‌هایی که وجود دارند، سند مالکیت ندارند و کار در این زمینه نیز زمان‌بر است، بنابراین برای واگذاری زمین این امکان وجود دارد که از طریق زمین شهری و منابع طبیعی، امکانات در اختیار قرار بگیرد که اداره‌کل ورزش و جوانان باید در این بخش جدی‌تر عمل کند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار