مارهای سمی عامل قتل این ملکه باستانی نبوده‌اند + تصاویر

مارهای سمی عموماً بسیار بزرگ جثه هستند و تحقیقات علمی جدید آن‌ها را از به قتل رساندن یک ملکه باستانی کشور مصر مبرا کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پژوهشگران براساس جدیدترین تحقیقات دریافته‌اند ملکه مصری کلئوپاترا که در تاریخ مشهور است که در اثر گزش مار سمی کشته شده است به احتمال زیاد به شیوه‌ای دیگر جان خود را از دست داده است.

گفتنی است، محققان دانشگاه منچستر اعتقاد دارند مارهای سمی مرگبار چون کبرا یا کبرای مصری به قدری بزرگ هستند که به طور یقین ندیمه‌های این ملکه مصری نمی‌توانستند آن‌ها را در یک سبد کوچک مخفی کنند و برای قتل ملکه به کار ببرند.

مارهای سمی عامل قتل این ملکه باستانی نبوده‌اند + تصاویر

بررسی‌ها نشان می‌دهند، مرگ این ملکه مصری در 12 اوت 30 قبل از میلاد صورت گرفته و به همراه او دو ندیمه نیز به قتل رسیده‌اند. کارشناسان جانورشناسی اعتقاد دارند یک مار کبرا که قابلیت نیش زدن و به قتل رساندن طعمه خود را داشته باشد از نوع بالغ آن باید حدوداً 2.4دهم متر طول داشته باشد و انتقال آن به داخل کاخ این ملکه بدون جلب توجه نبوده است.

در عین حال کیسه زهر یک مار زهرآگین پس از نیش زدن خالی می‌شود و نیاز به صرف زمان است تا دوباره کیسه زهر مار پر شود.

تاریخ‌نویس مشهور پلوتارک در کتاب خود مرگ این ملکه مرموز مصری و همراهان او توسط مارهای زهر‌آگین را عنوان کرده است.

مارهای سمی عامل قتل این ملکه باستانی نبوده‌اند + تصاویر

کارشناسان سم‌شناسی در یک تحقیق جدید در سال 2010 عنوان کرده‌اند این زن در اثر نوشیدن مخلوطی از سموم، شوکران و سایر مواد مخدر جان خود را از دست داده است.

کارشناسان در عین حال اعلام کرده‌اند براساس تحقیقات مارها تنها برای دفاع از خود هنگام خطر و یا جهت شکار طعمه اقدام به گزش و وارد کردن سم به بدن طعمه می‌کنند و در حالت عادی در صورتی‌‌ که فرد اقدام به خشمگین کردن مار نکند امکان ندارد توسط مار گزیده شود.

کارشناسان اعلام کرده‌اند در عین حال سم مار به تدریج سبب مرگ انسان می‌شود و همیشه یک بازه زمانی برای حفظ بقاء وجود دارد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار