کوهنورد مبتلا به MS از کوه لنین بالا می‌رود

کوهنورد شیرازی مبتلا به ام اس؛ گفت: تصمیم دارم سال آینده به کوه باروتسه(لنین) بروم، هدفم رکوردزنی یا مشهورشدن نیست فقط به این رشته ورزشی علاقه دارم.

سروش شرفیان، اردکانی کوهنورد فارسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سایر حوزه های گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان  افزود: قصد دارم، سال 95 به قله لنین با ارتفاع 7134 متری اعزام و آن را صعود کنم به همین جهت در حال حاضر تمرین می‌کنم.

وی تصریح کرد: تمرینات خود را در شهر خودم شیراز ادامه می‌دهم و با جدیت و مصمم به صعود به این قله هفت هزار متری هستم. قله لنین یا باروتسه از قلل مرتفع قزاقستان است که کوهنوردان زیادی از دنیا به آن صعود می‌کنند.

شریفیان در ادامه گفت: برای اعزام به قله لنین باید قلل دماوند، علم کوه و سبلان را صعود کنم روال کار برای رفتن مجوز اعزام برون مرزی از سوی فدراسیون کوهنوردی این است.

وی عنوان کرد: فدراسیون کوهنوردی از من حمایت می‌کند شخص زارعی رییس فدراسیون مرا با کوهنوردان سالم در یک ردیف می‌بیند و فرقی قائل نمی‌شود و از محبت‌های وی قدردانی می‌کنم این نکته را هم باید بگویم که فدراسیون به بنده، وسایلی نظیر کفش و لباس داده است که از آن‌ها ممنون هستم.

 شریفیان یادآور شد: شروع کوهنوردی بنده از سال 82 بوده است و در دنا تمرین می‌کردم و به آن صعود می‌کردم خودم اهل سپیدان شیراز هستم منطقه‌ای کوهستانی نزدیک به این کوه می‌باشد.
این روال ادامه داشت تا اینکه به بیماری MS دچار شدم و متاسفانه یکی دوسالی هم کوهنوردی را رها کردم. تا اینکه در سال 1390 در شرایط جوی نامناسب هوا بارشی بود، موفق شدم توچال را فتح کنم. این صعود روحیه‌ام را بالا برد و باعث شد هفته‌ای یک بار به این منطقه بروم در اردیبهشت 93 که همزمان با روز جهانی MS بود یک شرکت داروئی مبلغی به من کمک کرد تا تجهیزات کوهنوردی را بخرم و همین سال موفق شدم طی 10 روز قلل علم‌کوه، دماوند و سبلان را صعود کنم.

شریفیان اردکانی اضافه کرد: وقتی این شرایط پیش آمد تصمیم گرفتم به صعود خارجی بپردازم و این نخستین اعزام خارجی من خواهد بود و هدفم این نیست که رکورد بزنم یا مشهور شوم فقط به خاطر علاقه دوست دارم انجام دهم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه بیماری MS بدون دلیل سراغ انسان‌ها می‌یاد و درمان نداره ولی کنترل میشه اگر امروز من حالم خوب است و کوهنوردی می‌کنم به خاطر این است که داروهایم را خوب و مداوم مصر می‌کنم


*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جواناینجاکلیک کنید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار