چرا هوای پس از بارندگی، آلوده می‌شود؟

آلایندگی‌های صنعتی، مهم‌ترین علت وارونگی دما در سطح شهر است.

به گزارش خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، مهندس نقشینه در خصوص علت وارونگی دما می‌گوید: کلا ما در سطح کره زمین دو منطقه پر فشار و کم فشار است که در مناطق کم‌فشار صعود هوا رخ خواهد داد و نتیجه آن ناپایداری هواست.

وی همچنین ادامه می‌دهد: به طور معمول گردش باد در مناطق کم‌فشار به سمت عکس عقربه‌های ساعت است و به قول هواشناسان، هواچرخنده است. 

این کارشناس می‌گوید: همه‌ی این عوامل موجب سکون شبی هوا یا پایداری هوا می‌شود اما به خاطر وزش کم باد، وهمچنین سرعت کم باد در شهرهای پر تردد افزایش آلاینده‌ها گزارش می شود و با گذر هوای ناپایدار،‌و کم فشاری سطح زمین، موجب پایداری هوا خواهد شد. 

وی همچنین درباره سرد شدن هوا می‌گوید: در هوای گرم، هوا منبسط شده و آلودگی به سمت بالا می‌رود اما در هوای سرد، با افزایش چگالی هوا، در لایه‌های نزدیک به سطح زمین، وارونگی هوا رخ می‌دهد و این هوای آلوده به نوعی محبوس خواهد شد و راهی برای خروج از لایه‌های پائینی پیدا نمی‌کند. 

وی همچنین برای اطلاع از وضع آب و هوای کشور گفت: همطونان عزیز با توجه به ناپایدار بودن هوا در این فصل، می‌توانند با شماره 134 تماس حاصل نمایند و از وضع آب و هوای کشور مطلع شوند. 

انتهای پیام/
برچسب ها: بارندگی ، آلودگی ، منبسط ، لایه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار