با توجه به آنکه دولت مدت‌هاست که بر طبل واگذاری اموال دولتی به بخش خصوصی می‌کوبد اما اقدامات صورت گرفته خلاف این امر راثابت می‌کند.

مهرداد بائوج لاهوتی عضوکمیسیون عمران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درخصوص نحوه واگذاری اموال دولتی به بخش خصوصی طی 6 ماه گذشته گفت: تاکنون مبلغی نزدیک به 200 میلیارد تومان از اموال دولت واگذار شده اما نکته جالب توجه حضور بخش خصوصی واقعی و کاهش دخالت‌های دولت است.

وی با بیان اینکه آمارها نشان می‌دهد که حدود بیش از 90 درصد واگذاری‌ها به بخش دولتی بوده است افزود: در بحث واگذاری‌ها تنها حدود 7 درصد ان مربوط به بخش خصوصی واقعی بوده است.

 وی در خصوص سهام عدالت و اقداماتی که صورت نگرفته است گفت: در این زمینه افراد می‌بایست در اداره کارخانه، عضویت درمجمع انتخاب هیئت مدیره و... آگاهی داشته باشند اما عملاً کسی نمی‌داند که سهامش کجاست و چه کارهایی درحال انجام است.

وی ادامه داد: اگر قرار است واگذاری‌ها به این نحو صورت گیرد بهتر است دولت زمامدار امور باشد و خصوصی سازی صورت نگیرد.

بائوج لاهوتی در پایان تصریح کرد: بیشتر واگذاری‌ها در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته‌اند و اهداف سیاست‌های  اصل 44 دران رعایت نشده است.

در ادامه ابوذر ندیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز گفت: خصوصی سازی درایران به جای پرداختن به محتوا فقط در ظاهر صورت گرفته و چندان اثربخش نبوده است.

وی اظهار داشت: خصوصی سازی درکشورمان فقط در راستای منافع مدیریتی صورت گرفته است.

ندیمی تصریح کرد: نباید فراموش کنیم که در این خصوصی سازی بحث انگیزه بخش خصوصی کاهش یابد و یا اینکه با انجام اقداماتی نسنجیده حضور آنها کم رنگ شود.

ابراهیم نکو عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز گفت: سهم بخش خصوصی واقعی در این واگذاری‌ها چندان قابل توجه نبوده است و بیشتر شبیه یک بی انصافی عدالتی است  چرا که این واگذاری‌ها باید به بخش خصوصی واقعی باشد.

 برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار