سمنان؛

دانشجویان شاهرودی جواز حضور در المپیک روباتیک قطر را کسب کردند

مسابقات جهانی روباتیک رویدادی علمی، فن‌آورانه و آموزشی برای نوجوانان و جوانان سراسر جهان است تا مهارت‌هایی نظیر حل مسأله و خلاقیت را در خود پرورش دهند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، دانشجویان شاهرودی در مسابقات انتخابی المپیاد جهانی روباتیک که در تهران برگزار شد ضمن کسب مقام نخست ، سهمیه حضور در المپیک را کسب کردند.   
در مسابقات انتخابی دوازدهمین المپیاد جهانی روباتیک که با حضور تیم‌های سراسر کشور برگزار شد ،تیم‌هایی از تهران، اصفهان، قزوین، زنجان، یزد، شاهرود، سمنان و... حضور داشتند.. این مسابقات در 4 گروه R.C. Senior - R.C. Junior - Open Category و University Category برگزار شدکه پس از رقابتی سخت و نفس‌گیر با معرفی برگزیدگان خاتمه یافت.

 تیم دانشجویی لگوی آموزشی شاهرود متشکل از مصطفی باقری از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود و محمد عباسی و سینا نظری از دانشگاه شاهرود به مربیگری سیدمحمد بیطرف به عنوان تیم نخست بخش دانشجویی مسابقات University Category برگزیده شدند و  سهمیه حضور در دوازدهمین المپیاد جهانی رباتیک را کسب کردند.

 المپیاد نهایی این مسابقات در تاریخ 6-8 نوامبر 2015 در کشور قطر برگزار می‌گردد. مسابقات جهانی روباتیک رویدادی علمی، فن‌آورانه و آموزشی برای نوجوانان و جوانان سراسر جهان است تا مهارت‌هایی نظیر حل مسأله و خلاقیت را در خود پرورش دهند.

شرکت در این رقابت‌ها تلفیقی از دانش، مهندسی، ریاضی و برنامه‌نویسی کامپیوتری را به کار می‌گیرد. مسابقات WRO اولین بار در سال 2004 با شرکت 12 کشور آغاز شد. از این تاریخ هر سال مسابقات جهانی در کشورهای مختلف برگزار می‌شود.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.