آبادان؛

هشدار نسبت به استفاده از ظروف یكبار مصرف بی رنگ وشفاف

از ظروف یکبارمصرف بی رنگ وشفاف استفاده نشود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛ رئیس مرکز بهداشت شرق اهواز گفت: با وجود توصیه‌های مكرر كارشناسان و متخصصان بهداشت در خصوص زیان‌ آور بودن استفاده از ظروف پلاستیكی یكبار مصرف، استفاده از این ظروف بسیار متداول شده است و هنگام پخش غذای نذری به‌ خصوص در ماه محرم و صفر، آبمیوه و بستنی ‌فروشی‌ها، ساندویچ فروشی‌ها، رستوران‌ها و حتی ادارات و دانشگاه‌ها نیز به ‌وفور از این ظروف استفاده می‌كنند.

مهرداد شریفی بابیان اینکه اگر به گذشته نگاهی بیاندازیم و از ظروفی که قبلا استفاده می شد با اولویت ظروف شیشه ای و پیرکس، ظروف استیل و چینی های لعابدار، ظروف روی و... استفاده نماییم به سلامت خود کمک شایانی انجام داده ایم افزود: ظروف یكبار مصرف بی‌رنگ و شفاف تنها برای غذاها و نوشیدنی‌های سرد مناسب است و نباید مواد خوراكی داغ در آن‌ها ریخته شود.

وی گفت:در هنگام استفاده از ظروف رنگی باید احتیاط بیشتری شود زیرا جنس ظروف طوری است كه توانایی نگهداری رنگ را ندارد و با تماس با آب و غذای داغ رنگ موجود حل می‌شود و یك لایه از آن وارد غذا می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت شرق اهوازتصریح کرد: ظروف یكبار مصرف گیاهی و خوردنی كه این روزها بسیار تبلیغ می‌شود، از نشاسته ذرت و گندم تهیه می‌شوند، اگر چه كمی گران‌تر از ظروف یكبار مصرف پلاستیكی هستند، اما نه ‌تنها مواد سمی و شیمیایی ندارند بلكه طی چندین ماه در خاك تجزیه شده و مضرات ظروف یكبار مصرف بازیافتی را ندارد و نیز قابل تجزیه در محیط هستند.

 برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 
انتهای پیام/ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.