راه‌پیمایی اربعین حرکت به سوی ظهور منتقم خون حسین(ع) است

رئیس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: راه‌پیمایی بزرگ اربعین تمام استعداد‌های انسانی را در جهت ارزش‌های عدالت‌خواهانه حسینی بسیج کرده و موجب وحدت گرایی در جامعه می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آیت‌الله محسن اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بررسی راهپیمایی اربعین را از مهم‌ترین فصل‌های جامعه‌شناسی اسلامی دانست و اظهار داشت: در جامعه‌شناسی اسلامی هیچ اتفاق اجتماعی از روی شانس و بدون نظم صورت نمی‌پذیرد و جامعه اسلامی یک جریان پویا است که طبق نظمی خاص حرکت می‌کند.

وی افزود: حرکت جامعه اسلامی هدفدار و به سمت عدالت و حکومت مستضعفین بر جهان است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: جامعه اسلامی به سمت هدفی که خون امام حسین(ع) برای آن ریخته شد حرکت می‌کند و این مسئله معنای حقیقی انتقام گیری خون حضرت سیدالشهدا(ع) توسط امام عصر(عج) است.

این استاد سطوح عالی حوزه جهت‌دار بودن، وحدتگرایی و بسیج‌ تمام استعداد‌های انسانی را از جمله ویژگی‌های انرژی نمود‌یافته در مراسم اربعین دانست و توضیح داد: همان‌گونه که حرکت امام حسین(ع) در کربلا تمام ظرفیت‌های انسان‌هایی چون حر و زهیر را تا پای جان دادن بر سر آرمان‌ها شکوفا کرد امروز هم انرژی انگیزشی اربعین تمام استعداد‌های انسانی را در جهت ارزش‌های عدالت‌خواهانه حسینی بسیج کرده و موجب وحدت گرایی در جامعه می‌شود.

وی اظهار داشت: دشمن برای مبارزه با انرژی اربعین سه راه‌کار را در دستور دارد به طوری که سعی می‌کند این انرژی را از جهت اصلی خود منحرف سازد و شرکت‌کنندگان در راهپیمایی اربعین نسبت به ظلم و بی‌عدالتی بی‌تفاوت باشند.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی خالی شدن مداحی‌های امروزی از مضمون و اهداف حسینی را در راستای نقشه دشمن برای انحراف انرژی حسینی دانست گفت: تبدیل وحدت گرایی به تفرقه گرایی راهکار دیگر دشمن برای مبارزه با انرژی جریان اربعین است به طوری که وهابی‌ها برای اعمال اختلاف‌ برانگیز در میان شیعیان از جمله قمه‌زنی و حذف تصاویر شهدا از هیئت‌ها پول خرج می‌کنند.

آیت‌الله اراکی خطرناکترین راهکار دشمن در مقابله با حرکت اربعین را «استفاده از این انرژی در جهت ضد اهداف حسینی» دانست و خاطرنشان کرد: دشمن در شبکه‌های ماهواره ای از جمله شبکه‌ امام حسین(ع) با نام حضرت سیدالشهدا(ع) در جهت حمایت از اسرائیل و دشمنان تشیع گام بر می دارد.

این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به ادعای دروغ شبکه امام حسین(ع) مبنی بر اینکه در جنگ غزه و اسرائیل هواپیمایی حامل خون به این منطقه ارسال شده و نیرو‌های حماس حاضر نشده‌اند خون شیعیان را بپذیرند، تصریح کرد: آن‌ها با این دروغ در محافل عزاداری سعی می‌کنند تا نیرو‌های عاشق امام حسین را بر علیه اهداف حسینی و در جهت از ظالم بسیج کنند که این معنای واقعی همان نفوذی است که بار‌ها رهبری درباره نسبت به آن هشدار داده است.




برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار