شهرکرد؛

افزایش تقاضای سرمايه گذاری خارجی و داخلی در چهارمحال و بختياری

تقاضای سرمايه گذاری خارجی در استان چهارمحال و بختياری ۵۵۵ و نیم درصد و سرمايه گذاری داخلی ۲۰۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ استاندار چهارمحال و بختياری گفت: در۲سال اخیر و از ابتداي فعاليت دولت یازدهم، تقاضای سرمايه گذاری خارجی در بخش های مختلف این استان ۵۵۵ و نيم درصد و سرمايه گذاری داخلی۲۰۰درصد رشد داشته است.

قاسم سليمانی اظهار داشت: ميزان سرمايه گذاري دولتي در چهارمحال و بختياری در سال گذشته هم ۱۱۱.۹۴ درصد نسبت به سال ۹۲ رشد داشته است.

وی افزود: در این مدت بخش خصوصی۲۰هزار میلیارد ریال در چهارمحال و بختیاری سرمایه گذاری کرده است.

سلیمانی، اجرا و راه اندازی سه واحد گاوداری۲هزار و ۵۰۰ رأسي، نیروگاه ۱۰ مگاواتي انرژي خورشيدي و طرح هفت هزار ميليارد ريالي توليد آهك هيدراته به عنوان ماده اوليه توليد فولاد از جمله تقاضاهاي سرمايه گذاري در بخش های كشاورزي و صنعت چهارمحال و بختياري برشمرد.

وي اضافه كرد: از ابتداي فعاليت دولت يازدهم و با برگزاری ۱۱۰ نشست تخصصي براي رفع مشكل واحدهاي توليدي چهارمحال و بختياری، ۳۰۰ واحد توليدي تعيين تكليف و موانع توليد ۴۵ طرح برطرف شده است.

سليماني گفت: رفع مشكلات مربوط به اجراي پتروشيمي های لردگان و بروجن و آغاز فعاليت سرمايه گذار جديد در اين طرح ها طبق دستور وزير نفت، از ديگر اقدامات شاخص در اين حوزه به شمار مي رود.

وي با اشاره به تشكيل و فعاليت اتاق فكر تدبير در توسعه چهارمحال و بختياري و نمونه شدن اين اتاق در سطح كشور افزود: نيمه نخست سال آینده (۱۳۹۵) به عنوان دوران شكوفايي بهره برداری از طرح هاي سرمايه گذاري مهم این استان محسوب مي شود.

استاندار چهارمحال و بختياری، گازرساني به مناطق روستايي سخت گذر و محروم استان را از ديگر اقدامات مهم دولت یازدهم اعلام و تصريح كرد: در سال گذشته ۵۴۰ ميليارد ريال سرمايه گذاري در اين حوزه صورت گرفت.

سليماني بيان داشت: ۶۰۰ ميليارد ريال سرمايه گذاري در حوزه گازرساني نيز برای امسال و سال آينده برنامه ريزي شده است.

وي عنوان داشت: ارتقاي كمي و كيفي راه هاي ارتباطي استان در دولت يازدهم، تحول بزرگي را در جاده هاي اين استان ايجاد كرده و افزایش سرعت توسعه در بخش هاي مختلف استان را در پی دارد.

انتهای پیام/س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.