میثاق طلاب جدیدالورود با آرمان های امام و رهبری؛

روزی طلاب را خدا تضمین کرده است

حجت‌الاسلام و المسلمین پناهیان گفت: اگر طلبه‌ای هیچ یک از مهارت‌های سخنوری، نویسندگی و غیره را نداشته باشد باز هم خدا روزی او را تضمین کرده است.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه در همایش میثاق طلاب جدید‌الورود با آرمان‌های امام و رهبری که صبح امروز بیست و یکم آبان در حرم مطهر امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار داشت: نگرانی روزی برای طلبه‌های علوم دینی موجب سیاهی روح و تضعیف روحیه درس خواندن می‌شود چرا که خداوند روزی طلاب را تضمین کرده است.

وی افزود: اگر طلبه‌ای فقط عالم باشد و توان سخنوری ، نویسندگی و سایر مهارت‌های کسب درآمد روحانیان را نداشته باشد به طوری که حتی قادر به تدریس درحوزه هم نباشد باز هم خداوند برای او خدمت‌گذارانی قرار داده و روزی او را تأمین می‌کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین پناهیان عالم دینی را وارث پیغمبر دانست و با اشاره به احادیث و روایات اکرام طلبه علوم دینی را اکرام خداوند برشمرد و تصریح کرد: والدین مطمئن باشند که هر چه برای فرزند طلبه خود خرج کنند، این مبلغ در قیامت به طور کامل به کارشان خواهد آمد چرا که تأمین  زندگی یک طلبه برکت زندگی خانواده‌ها است.

وی با اشاره به مشکلات طلاب برای ازدواج به والدین طلبه‌های علوم دینی توصیه کرد به سراغ خانواده‌هایی بروند که هیچ‌گونه انتظار مادی ندارند و چنانچه پس از گشتن به دنبال این خانواده‌ها موفق به یافتن چنین خانواده‌هایی نشدند بدانند که هنوز هنگام ازدواج فرزنداشان نرسیده و باید به گشتن خود ادامه دهند.

این استاد حوزه و دانشگاه در پایان خاطرنشان کرد: خانواده‌ها نگران هزینه سالن و وسایل زندگی نباشند چرا که خداوند این موارد را از طریقی که آن‌ها فکرش را نمی‌کنند فراهم می‌کند.




برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار