کارگردان نمایش «کشتن گربه بابا فونتن یا دیگه منو صدا نزن مادر!» از تغییرات ایجاد شده نسبت به اجرای گذشته می‌گوید.

رضا دادویی کارگردان نمایش «کشتن گربه بابا فونتن یا دیگه منو صدا نزن مادر!»  در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص این نمایش گفت: داستان دو جوان الجزایری است که در جریان انقلاب دهه 60 الجزایر که تحت اشغال فرانسوی‌ها بودند، اتفاقاتی می‌افتد که درگیر جنگ می‌شوند و اتهام قتل را هم به آن‌ها می‌زنند.

وی در رابطه با اینکه این نمایش را قبلا هم روی صحنه برده بود، بیان کرد: این اثر را در سال 89، 88  هم در خانه کوچک نمایش روی صحنه برده بودم که مخاطبان بسیاری را به خود جلب کرد. 

همچنین از طرفی از همان زمان دانشجویی، بطن نمایش را که درباره صداقت و پاکی دو جوان است، دوست داشتم.

دادویی در خصوص تغییرات در عوامل نمایش نسبت به گذشته اظهار داشت: تغییرات چندانی صورت نگرفته، فقط یکی از بازیگران آن هم به علت مشغله کاری تغییر یافته و کمی در شیوه اجرایی هم دچار تغییرات شده است.

وی درباره وفاداری خود نسبت به متن مطرح کرد: می‌توان گفت به متن وفادار بوده‌ایم، چون متن بسیار خوب جای ایجاد تغییراتی نمی‌گذارد و فقط در شیوه اجرا تغییراتی را اجرا کرده‌ایم، آن هم بنا بر نیاز نمایش.

دادویی در خصوص شیوه اجرای اثر گفت: یک فضای غیررئالیستی است که بر خلاف متن فضاسازی شده، چون متن حال و هوای غمگینی دارد این تغییر را مناسب دانستیم که توانسته جذابیت نمایش را بیشتر کند.

گفتنی است، نمایش «کشتن گربه بابا فونتن یا دیگه منو صدا نزن مادر!» به کارگردانی رضا دادویی و نویسندگی محمد رحمانیان از 25 آبان ماه الی 25 آذر روی صحنه می‌رود.

از عوامل این اثر می‌توان به: بازیگران الهه حسینی، علی امیری، مجید آهنگران، الهام فغانی اشاره کرد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار