تبریز؛

آینده اقتصادی کشور در دست شرکت‌های دانش بنیان است

رئیس پارک علم‌ و فناوری آذربایجان شرقی گفت: آینده اقتصادی کشور در دست شرکت های دانش بنیان است از این رو باید همه برای توسعه حقیقی علمی کشور تلاش کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ حسین پور پور فیض در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: امید کشور به جوانان و نخبگان علمی است که اقدام به تاسیس شرکت های دانش بنیان کرده اند چرا که اگر یک روز شیر نفت بسته شود، تنها این شرکت های هستند که خواهند توانست اقتصاد را سرپا نگه دارند.

 وی با اشاره به حمایت های ویژه دولت از شرکت های فناور، گفت: خوشبختانه معاونت فناوری ریاست جمهوری توجه خاصی به اعتلای این شرکت ها دارد و در طی سال های جاری شاهد فعالیت های برجسته مراکز تحقیقاتی در سطح کشور هستیم.

حسین پور فیض، خودکفایی اقتصادی را در گرو توسعه فعالیت های شرکت های دانش بنیان دانست و افزود: اقتصاد دانش بنیان در کنار ایجاد خودکفایی اقتصادی به تحقق اقتصاد مقاومتی نیز کمک خواهد کرد.

رئیس پارک علم‌ و فناوری آذربایجان شرقی با اشاره به برگزاری سومین نمایشگاه و جشنواره فناوری های نو و پیشرفته ربع رشیدی اظهار کرد: برگزاری این نمایشگاه در نوع خود در سطح کشور بی نظیر است  و امسال بدون شک این نمایشگاه حرف های تازه ای برای گفتن خواهد داشت.

 وی، مزیت این قبیل نمایشگاه ها را ارتباط بین سرمایه گذاران و افراد دارای طرح و ایده فناور دانست و اظهار کرد: در نمایشگاه دوم شاهد انعقاد قرارداد های همکاری بین سرمایه گذاران و افراد فناور بودیم و امیدواریم امسال نیز این روند با قدرت بیشتر ادامه داشته باشد.

حسین پور فیض، توجه به تجاری سازی محصولات فناورانه را یادآور شد و گفت: انتظار می رود در این نمایشگاه به موضوع تجاری سازی طرح ها و ایده های خلاق بیش از گذشته توجه شود و روند موجود در برگزاری این نمایشگاه نوید بخش حرکت های جدید و نو در این عرصه است.  

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.