اظهار نظرات و اتفاقات بعد از بازی تیم ملی

تیم ملی فوتبال کشورمان عصر امروز در قالب بازی های مقدماتی جام جهانی روسیه در ورزشگاه آزادی به مصاف تیم ملی فوتبال ترکمنستان رفت و در نهایت با نتیجه 3 بر 1 به پیروزی رسید.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران؛تیم ملی فوتبال کشورمان عصر امروز در قالب بازی های مقدماتی جام جهانی روسیه در ورزشگاه آزادی به مصاف تیم ملی فوتبال ترکمنستان رفت و در نهایت با نتیجه 3 بر 1 به پیروزی رسید.
تیم ملی فوتبال ایران راهی فرودگاه شد


تیم ملی فوتبال ایران برای دیدار با گوام به صورت مستقیم از ورزشگاه آزادی راهی فرودگاه امام خمینی (ره) شد تا برای سفر به دوبی و سپس به سئول و در نهایت به مقصد گوام عازم شود.

تیم ملی فوتبال ایران در هفته هشتم مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه سه‌شنبه 26 آبان ماه به مصاف گوام خواهد رفت.

.....................................................

ایران صدر نشین گروه D مقدماتی جام جهانی روسیه

پیکارهای مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه و انتخابی جام ملت‌های آسیا 2019 امروز (پنج‌شنبه) ادامه‌یافت.

برای این منظور هند  و گوام، دو تیم همگروه ایران در این مرحله از گروه D در ورزشگاه کانتیراوا بنگلور به میدان رفتند . هندی‌ها موفق شدند با گل دقیقه 10 روبین سینگ یک بر صفر برنده مسابقه شوند.

در این گروه هم اکنون ایران با انجام 5 بازی و یازده امتیاز(میانگین گل زده 11+) صدرنشین است. عمان با همین امتیاز و تفاضل گل 6+ در رده دوم جای دارد.

ترکمنستان با 6 بازی و 7 امتیاز(تفاضل 3-) در رده سوم است. گوام با 7 امتیاز و تفاضل گل 6- در رده چهارم جای گرفته است.

هند هم با 3 امتیاز قعرنشین جدول محسوب می‌شود.

تیم ملی فوتبال ایران در دیدار بعدی باید در روز 26 آبان به مصاف گوام برود، گوامی که تا کنون مسئولان این کشور برای صدور ویزا برای برخی از بازیکنان کشورمان دردسرساز شده‌اند و از صدور ویزا برای آنها خودداری کرده‌اند.

هم گروه ایران در مرحله انتخابی جام جهانی مقابل گوام برنده شد

.....................................................

قوچان‌نژاد: رئیس زمین بودیم

رضا قوچان‌نژاد در مورد پیروزی 3 بر یک تیم ملی فوتبال ایران مقابل ترکمنستان اظهار داشت: بازی خطرناکی نبود چرا که به خوبی جریان بازی را کنترل کردیم و به نوعی رئیس زمین بودیم.

وی ادامه داد: یک گل الکی خوردیم و توانستیم سه گل به ثمر برسانیم البته باید بگویم فوتبال همین است و گاهی تیم‌ها روی اتفاق گل می‌خورند. خوشبختانه امروز توانستیم کیفیت فوتبال ایران را نشان دهیم.

مهاجم تیم ملی فوتبال ایران در مورد بازی با گوام خاطرنشان کرد: آن بازی هم حساسیت‌های خاص خودش را دارد و ما برای کسب سه امتیاز به آنجا می‌رویم که امیدوارم موفق شویم و به اهداف خودمان برسیم.

قوچان‌نژاد درباره بازگشت دوباره‌اش به تیم ملی گفت: هر وقت برای تیم ملی بازی می‌کنم افتخار می‌کنم. خدا را شکر خیلی زود گل خورده را جبران کردیم و توانستیم سه امتیاز را به دست آوریم.

وی همچنین درباره عکسی که بعد از اخراج سرمربی اسرائیلی چارلتون در صفحه مجازی خود گذاشته بود، گفت: این عکس معنای خاصی نداشت. طبیعی است وقتی یک مربی در مدت 2 ماه نمی‌تواند پیروزی کسب کند اخراج شود. وظیفه من فقط گل زدن و تمرکز روی موفقیت تیم است. روی مباحث مدیریتی نمی‌توانم نظری بدهم.

قوچان‌نژاد درباره بازی مقابل گوام، عنوان کرد: 4-3 روز در این کشور برای بازی فرصت داریم و می‌توانیم ریکاوری کنیم. امیدوارم نتیجه رفت را تکرار کرده و با دست پر برگردیم.

.....................................................
پیروانی:مباحث غیرفنی در بازی با گوام پررنگ است

افشین پیروانی پس از پیروزی 3 بر یک ایران مقابل ترکمنستان اظهار داشت: خیلی از بازیکنان تیم ملی جدید بودند و می‌تواند آینده تیم ملی باشند. این بازیکنان جوان نیاز به بازی‌های تدارکاتی دارند چرا که کم تجربه به نظر می‌رسند.

وی ادامه داد: بازیکنان کم تجربه تیم ملی امروز عملکرد قابل قبولی داشتند و با پیروزی قاطع مقابل ترکمنستان برای یک جنگ نابرابر مقابل گوام آماده شدند.

مدیر تیم ملی خاطرنشان کرد: دیدار با گوام بحث فنی خیلی کمی دارد چرا که بازی از حالا وارد حاشیه شده است. به فیفا، AFC نامه زدیم و حالا اعلام می‌کنم که به عنوان مدیر تیم ملی جلسه قبل از بازی را ترک خواهم کرد چون ما تیم اول آسیا هستیم اما به ما بی‌احترامی شده است.

پیروانی افزود: امروز ما با ترکمنستان بازی کردیم در حالیکه آندو به دنبال گرفتن ویزا بود که خوشبختانه توانست کارهایش را انجام دهد و تیم را همراهی می‌کند اما از طرفی برخی از بازیکنان خداحافظی کردند و نمی‌توانند در بازی با گوام همراه ما باشند. فکر می‌کنم این شرایط عادلانه نباشد.

وی گفت:‌ بازیکنان جایگزین خوبی در تیم ملی داریم اما باز هم باید تأکید کنم در دیدار مقابل گوام مباحث غیرفنی خیلی پررنگ است و باید برای این فوتبال تأسف خورد.

پیروانی با اشاره به بازی امروز مقابل ترکمنستان اظهار داشت:‌بازی قابل قبولی بود و فکر می‌کنم موقعیت‌ها نشان داد که تیم ایران شرایط خوبی دارد. ملی‌پوشان جوان ایران بازیکنان بزرگی هستند و با اندکی تجربه‌اندوزی می‌توانند آینده فوتبال ایران را تضمین کنند.

.....................................................

روادید تیموریان برای بازی با گوام صادر شد

بعد از مشکلاتی که برخی از بازیکنان برای دریافت ویزا برای بازی مقابل گوام داشتند، بالاخره آندرانیک تیموریان توانست ویزای خود را بگیرد و وی تیم ملی را در دیدار با گوام همراهی خواهد کرد.

این بازی هفته آینده برگزار می‌شود که مقدماتی جام جهانی 2018 است. ملی‌پوشان امروز بازی خود را مقابل ترکمنستان بردند.

.....................................................

دژاگه: افتخار می‌کنم امروز کاپیتان تیم ملی بودم

اشکان دژاگه پس از برتری 3 بر یک تیم ملی ایران مقابل ترکمنستان اظهار داشت: خدا را شکر که توانستیم بازی را ببریم. مقابل ترکمنستان بازی سختی را شاهد بودیم و مانند بازی رفت، شانس‌های گلزنی زیادی به دست آوردیم. پس از اینکه آنها به گل تساوی دست یافتند، در ادامه موفق شدیم دو گل دیگر به ثمر برسانیم.

وی در ادامه افزود: چیزی که مهم است، استفاده از شانس‌های گلزنی است. ما سه‌شنبه با گوام بازی داریم و امشب باید مسیر طولانی را با پرواز طی کنیم. با این وجود به دنبال بازی خوب هستیم تا سه امتیاز را به دست بیاوریم.

هافبک تیم ملی فوتبال کشورمان در خصوص کاپیتانی‌اش در این دیدار گفت: واقعاً افتخار می‌کنم که امروز کاپیتان تیم ملی ایران بودم. خیلی‌ها می‌دانستند که آندرانیک تیموریان، سیدجلال حسینی و پژمان منتظری شرایط همراهی تیم ملی را نداشتند. از طرفی احسان حاج‌صفی بازی‌های ملی زیادی دارد، اما سرمربی تیم تصمیم گرفت که من کاپیتان باشم. خوشحالم که توانستم در این روز که کاپیتان تیم ملی بودم، گل هم بزنم.

دژاگه در واکنش به اینکه در روز کاپیتانی‌اش بازی خوبی را مقابل ترکمنستان به نمایش گذاشت، تصریح کرد: سعی می‌کنم که بهترین بازی‌هایم را برای تیم ملی انجام دهم و به تیم کمک کنم. برخی روزها می‌توانیم به تیم کمک کنیم، اما برخی روزها نیز اتفاق می‌افتد که هر کاری بکنی، نمی‌توانی به تیم کمک کنی.


.....................................................
کی‌روش: در برخی بازی‌ها علی دایی را هم مثل رحمتی صدا می‌زنند

کارلوس کی‌روش سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال کشورمان پس از پیروزی مقابل ترکمنستان با تأخیر 15 دقیقه ای در نشست خبری حضور پیدا کرد و در خصوص این بازی گفت:تبریک می‌گویم این برد را به تک تک بازیکنان تیم ملی از دروازه‌بان تا مهاجمان و حتی کسانی که نیمکت نشین بودند چرا که بازی بسیار خوبی را پشت سر گذاشتیم. امروز فوتبالی با تفکر بین‌المللی بازی کردیم.و 90 دقیقه فوتبالی را دیدیم که در کل زمین به تیم ترکمنستان فشار آوردیم. با همه احترامی که برای تیم ملی ترکمنستان قائل هستیم اما می‌توانستیم امروز 6 بر یک یا هشت بر یک ترکمنستان را شکست دهیم چرا که بازی در اختیار ما بود هرچند که تیم ترکمنستان هم فوتبال خوب و با نظمی را ارائه داد.

وی در مورد اینکه در دقایقی از بازی هواداران مهدی رحمتی را تشویق کردند ادامه داد: البته برخی از هواداران هم در لحظاتی از بازی نام علی دایی را در یکی از بازی‌ها صدا می‌زنند شاید به خاطر اینکه ما در برخی بازی‌ها موقعیت را از دست می‌دهیم اما ما با در برخی از بازی‌ها با یازده بازیکن می‌توانیم بازی کنیم، رحمتی هم همینطور چرا که او تصمیم گرفت از تیم ملی استعفا بدهد و برود.

کی‌روش افزود: فکر می‌کنم مهمترین مسئله بازی امروز گرفتن سه امتیاز بود. به هیچ عنوان ساده نیست که با فشار بالا در نود دقیقه در یک بازی حمله کنیم و به تیم حریف فشار وارد کنیم. البته جزئی از بازی است که شاید یک پاس اشتباه می‌دادیم یا حرکت مؤثر انجام نمی‌دادیم اما اینها هم جزئی از بازی است و در تیم ملی که امروز ما دیدیم هیچ‌گونه حرکات انفرادی ندیدیم. ما با هم می‌رویم و با هم بازی می‌کنیم و حتی اگر هم ببازیم با هم می‌بازیم. بار دیگر می‌گویم که از نظر کلی امروز عملکرد فوق‌العاده‌ای داشتیم.

سرمربی تیم ملی خاطرنشان کرد: بدون هیچ‌گونه جانب‌داری باید بگویم که باید شش گل یا هشت گل به ترکمنستان می‌زدیم و کسانی که نمی‌توانند از این مطلب قدردانی کنند باید در خانه بمانند.

وی ادامه داد: امروز به خاطر اینکه اجازه صحبت کردن و حق دفاع کردن از تیمم را ندارم متأسفانه باید بگویم که قبل از جام جهانی برزیل می‌توانستم از تیمم و بازیکنانم دفاع کنم اما امروز این اجازه را ندارم. برای بازی بعدی هم سعید عزت‌اللهی، احسان حاج صیفی، علیرضا حقیقی، امید ابراهیمی، سردار آزمون را در اختیار نداریم البته با اطمینان کامل به این روند ادامه می‌دهیم و به همین تیم اعتماد کامل را دارم. در حال حاضر به زمانی رسیدیم که مثل تیم‌های ملی جهان گروهی از بازیکنان را در اختیار داریم که با آمادگی حاضرند برای تیم ملی کشورشان بجنگند. البته من هم متأسف هستم که نمی‌توانیم بازیکنانی که به آنها اشاره کردم را در بازی با گوام در اختیار داشته باشیم اما بقیه بازیکنان را برای این بازی در اختیار داریم.

کی‌روش در مورد اینکه تیم ایران با عمان هم امتیاز شده و عمانی‌ها هم تدابیری برای بازی با ما خواهند اندیشید فکر می‌کنید صدر جدول چه شرایطی خواهد داشت، اظهار داشت: در حال حاضر همانطور که در کنفرانس قبلی هم گفتم در این دوره از مسابقات ما توانسته‌ایم از بعد تهاجمی و دفاعی عملکرد خوبی داشته باشیم و این عملکرد خوب به ما اعتماد به نفس خوبی می‌دهد که مقابل گوام روحیه تیمی خوبی داشته باشیم. قبل از بازی متأسفانه برخی از بازیکنان مهم را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشتیم.

.....................................................
اسدی: از پیروزی ایران مقابل ترکمنستان لذت بردم

علیرضا اسدی پس از پیروزی 3 بر 1 تیم ملی فوتبال ایران مقابل ترکمنستان در مقدماتی جام جهانی گفت: از این بازی لذت بردم و به بچه‌ها تبریک می‌گویم چون خیلی خوب بازی کردند همه زحمت کشیدند و مردم را خوشحال کردند.

وی در پاسخ به این سوال که حضورش در ورزشگاه آزادی نشان از پایان اختلافاتش با کی‌روش است گفت: وظیفه همه ما است از تیم ملی حمایت کنیم. من هم تیم ملی را دوست دارم و عاشق آن هستم با هیچ کس مشکلی ندارم و دوست دارم تیم ملی کشورم همیشه برنده باشد.

دبیر کل فدارسیون فوتبال درباره حواشی بوجود آمده بین او و کی‌روش گفت: مگر می‌شود کسی عاشق تیم ملی کشورش نباشد؛ دیگر چه بگویم. از این بازی لذت بردم که برنده شدیم.

.....................................................
کفاشیان: فرصت زیادی مقابل ترکمنستان داشتیم
علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال در حاشیه دیدار ایران و ترکمنستان گفت:‌ بچه‌ها فرصت خوبی داشتند. به این پیروزی نیاز داشتیم. الان هم فقط باید به گوام فکر کنم.

وی درباره حل مشکل 4 بازیکنی که ویزا نگرفته بودند، اظهار داشت:‌ما هنوز این مشکل را داریم. صحبت‌ها را کردیم اما فکر نمی‌کنم حل شود. بعضی از بازیکنان ویزا ندارند. راه هم طولانی است اما امیدوارم که در این بازی به پیروزی برسیم.

کفاشیان در مورد تیم گوام یادآور شد: گوام تیم خوبی دارد. آنها می‌خواهند در خانه خودشان شکستی که داشتند را جبران کنند. امیدوارم بازی خوبی را شاهد باشیم.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره حضور اسدی در استادیوم آزادی، تصریح کرد: باید بیاید. با فوتبال که قهر نیست. الان هم با کی‌روش آشتی است.

وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری که درباره بعضی از بازیکنان جدید در تیم فوتبال بازی می‌کردند، یادآور شد: ما باید به همه بازیکنان میدان بدهیم. بازی‌های تدارکاتی بیشتر به آنها کمک می‌کند تا این بازیکنان جوان محک بخورند.

*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.



انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار