به دام انداختن کاوشگر توسط سیارک فضایی ناشناخته + تصاویر

کاوشگر گران‌قیمت ساخت دانشمندان در آینده نزدیک توسط سیارکی که سال‌ها به دنبال آن بوده است بلعیده خواهد شد.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کارشناسان اعلام کرده‌اند کاوشگر فضایی DAWN به نزدیکی سیارک فضایی سرس رسیده است و در آینده نزدیک اسرار این سیارک فضایی آشکار خواهد شد.

به دام انداختن کاوشگر توسط سیارک فضایی ناشناخته

گفتنی است، براساس تخمین‌ها DAWN در آینده نزدیک به فاصله 235 مایلی از سیارک سرس خواهد رسید و می‌تواند اطلاعات منحصربه‌فردی در خصوص جزئیات نقاط مرموز و روشن روی سطح این سیارک در اختیار پژوهشگران قرار دهد.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، سرس در فاصله 950 کیلومتری از خورشید قرار دارد و نخستین بار در سال 1801 میلادی کشف شده است.

سرس نزدیکترین سیاره کوتوله به خورشید است و در کمربند سیارکی قرار دارد و به عنوان تنها سیاره کوتوله در منظومه شمسی شناخته می‌شود.

به دام انداختن کاوشگر توسط سیارک فضایی ناشناخته

کارشناسان هنوز نتوانسته‌اند علت وجود نقاط روشن بر سطح این سیارک را شناسایی کنند و فرض وجود یخ بر سطح آن با توجه به فاصله نزدیک با خورشید غیرمحتمل است.

فضاپیمای DAWN متعلق به آژانس فضایی ایالات متحده، ناسا است و در سال 2007 به فضا پرتاب شده است.

کارشناسان برای توجیه وجود نقاط درخشان بر سطح سیارک سرس مواردی چون یخ، رسوبات نمک، جریان‌های آتش‌فشانی و حتی چشمه‌های آب گرم را برشمرده‌اند.

محققان دانشگاهی مساحت نقاط روشن بر روی سیارک سرس را در حدود 950 کیلومتر اندازه‌گیری کرده‌اند.

فضاپیمای DAWN هم اکنون به مدت 8 سال است که جهت بررسی سیارک سرس در حال نزدیک شدن به آن است.

کارشناسان اعتقاد دارند پس از نزدیک شدن به میزان معینی به سرس، کاوشگر DAWN در میدان جاذبه آن گرفتار شده و مأموریت آن به پایان خواهد رسید و تبدیل به یک ماهواره دائمی برای این سیارک خواهد شد.

به دام انداختن کاوشگر توسط سیارک فضایی ناشناخته

کارشناسان به تازگی با شبیه‌سازی 3 بعدی از سیارک سرس ویژگی‌های منحصربه‌فرد و باور نکردنی از این سیاره به دست آورده‌اند و موفق به شناسایی یک کوه بسیار مرتفع با رگه‌های روشن و دامنه‌های شیب‌دار شده‌اند که حدود 6 کیلومتر بلندی دارد و وجود آن بر روی یک سیارک غیرطبیعی است.

کارشناسان انتظار دارند در اواسط ماه دسامبر سال جاری میلادی DAWN به انتهای مأموریت خود برسد و امیدوار هستند با کم شدن فاصله بتوانند اطلاعات نقشه‌برداری دقیقی از این سیارک به‌دست آورند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار