به فرهنگ خوش‌بین نیستم

چندان به فرهنگ خوش‌بین نیستم. توجه در بسیاری از فیلم‌ها به جنبه‌های ادبی اندک است. در بعضی برنامه‌ها شعر به صورت غلط و بدون درک وزن آن خوانده می‌شود.

منیژه آرمین، نویسنده در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص نگرش خود به ادبیات داستانی گفت: چندان به فرهنگ خوش‌بین نیستم. توجه در بسیاری از فیلم‌ها به جنبه‌های ادبی اندک است. در بعضی برنامه‌ها شعر به صورت غلط و بدون درک وزن آن خوانده می‌شود.

وی افزود: اوضاع کتاب چندان جالب نیست، این مسئله از حدود 3 تا 4 سال پیش که بودجه فرهنگی کشور اندک شد به وجود آمد. هم اکنون خرید و مطالعه کتاب نیز کاهش پیدا کرده است.

این نویسنده با اشاره به اینکه کاهش میزان مطالعه کتاب به ادبیات داستانی و نویسندگی منحصر نمی‌شود، بیان کرد: هم اکنون کتاب در کالای دسته چندم تبدیل شده است. در صورتی که هیچ چیز نمی‌تواند جایگزین مطالعه آن شود. اطلاعاتی هم که از طریق شبکه های مجازی به دست می‌آید، از عمق کافی برخوردار نیست.

آرمین ادامه داد: همه افراد اعم از سیاستمداران و دست‌اندرکاران در امر کاهش مطالعه کتاب سهیم هستند. نسخه‌های دیجیتالی آن سبب کاهش بسیاری از امکانات شده است. برای دسترسی به آن باید اینترنت باشد اما همواره این امکان در دسترس فرد قرار ندارد. البته در کنار آن کتاب‌های صوتی را می‌توان دید. این کتاب‌ها نسبت به نسخه‌های دیجیتالی بهتر هستند.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار