مهر پلمپ بر در دانشکده خبر+ عکس و فیلم

به دنبال شکایت مالک ساختمان دانشکده خبر در خیابان شهید بهشتی تهران، این ساختمان توسط ماموران دستگاه قضایی تخلیه و پلمب شد.

به گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، مالک ساختمان پرداخت نشدن اجاره بهای ساختمان را دلیل شکایت خود اعلام کرده است.

مهر پلمپ بر در دانشکده خبر+ عکس

دانشکده خبر وابسته به خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) و تحت نظارت دانشگاه جامع علمی کاربری فعالیت می کند.

هم اکنون شماری از دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشکده در کنار ساختمان دانشکده خبر تجمع کرده و خواستار حل سریع این مشکل هستند.

دانشکده خبر از سال 1378 فعالیت خود را آغاز کرد و هم اکنون در رشته های روزنامه نگاری (خبرنگاری - عکاسی و مترجمی خبر انگلیسی) دانشجو دارد.

مهر پلمپ بر در دانشکده خبر+ عکس


دانشکده خبر سال 1374 درپی نیاز سازمان خبرگزاریِ جمهوریِ اسلامی به آموزش نیروهای تجربی با 25 دانشجوی کارمند ایرنا، کار خود را آغاز کرد.

نخستین گروه دانشجویان این دانشکده، دو سال بعد (1376) با مدرک کاردانیِ خبرنگاری فارغ‌التحصیل شدند. هم‌زمان با ورود این دانش‌آموختگان به فضای حرفه‌ای شغلی، دانشکده توانست زیر نظر دانشگاه جامع «علمی-تکنولوژیِ» آن روزها (1376) از کنکور سراسری 45 دانشجو در سه رشته‌ خبرنگاری، عکاسیِ خبری، مترجمیِ خبر انگلیسی با گزینش علمی، نخستین دانشجویان عام و رسمیِ خود را بپذیرد.

در گذر زمان تعداد رشته‌ها از یک رشته‌ی خبرنگاری به سه رشته‌ی خبرنگاری، با 6 گرایش در دو مقطع کاردانی و کارشناسی،‌ عکاسی خبری و مترجمی خبر انگلیسی رسید. سپس با فراز و نشیب‌های صورت‌گرفته، ‌آموزش پودمانی لغو و رشته‌های ترمی گسترش یافت.

هم‌اکنون متقاضیان دارای دیپلم و پیش‌دانشگاهی با ثبت نام در سایت دانشگاه «جامع علمی- کاربردی» و انتخاب دانشکده خبر می‌توانند در 13 رشته و سه مقطع تحصیلی (کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد) تحصیل نمایند.در حال حاضر این دانشکده با هزار و هفتاد دانشجو در سه مقطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی‌ارشد دانشجو می‌پذیرد و در اردبیل،شیراز،مشهد،میبد و اهواز دارای شعبه است.

تشکیل کارگروهی از سوی وزارت ارشاد برای بررسی موضوع
احمدی فزادی رییس دانشگاه خبر در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: امسال در بیستمین سالگرد تأسیس دانشکده خبر و یک روز پس از اختتامیه نمایشگاه مطبوعات که حضوری فعال در آن داشت امروز با حکم قضایی به دلیل شکایت مالک ساختمان بابت عدم پرداخت اجاره بها پلمپ شد.

وی به اشاره به مبلغ اجاره بها بیان کرد: اجاره‌ی ساختمان دانشکده خبر سالانه 500 میلیون تومان بود، که در بیست سال گذشته خبرگزاری جمهوری اسلامی به عنوان سازمان مسئول دانشکده خبر هزینه‌های دانشکده را تأمین کرده، اما یکسال گذشته به این نتیجه رسید که پرداخت هزینه‌ها از این طریق قانونی نیست و باید هزینه دانشکده از محل شهریه تأمین شود.

وی ادامه داد: در سال 600 میلیون تومان از شهریه‌ها را برای پرداخت هزینه اساتید و کارکنان اختصاص دادیم اما از عهده کرایه ساختمان برنیامدیم.

وی در پایان با ابراز امیداوری افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد کارگروهی را برای بررسی این موضوع تشکیل داد و امیدواریم ظرف 24 ساعت آینده مشکل حل شود و دانشکده رفع پلمپ گردد.


برای مشاهده فیلم اینجا کلیک کنید


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار