ساری؛

جشن فراگیری نخستین واژه "آب" برگزار شد

جشن فراگیری نخستین واژه آب در مدارس 5 شهر و روستای استان مازندران با همکاری شرکت های آب و فاضلاب روستایی و شهری و معاونت آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش مازندران با به صدا درآمدن "زنگ آب" برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ساری، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران ؛ در راستای سیاست های ابلاغی شرکت مهندسی آبفای کشور در زمینه صرفه جویی در مصرف آب و لزوم آموزش و فرهنگسازی از سطح مدارس، جشن فراگیری نخستین واژه آب همزمان با سراسر کشور در 5 مدرسه ابتدایی شهر و روستای ساری،بهشهر،قائمشهر،آمل و نوشهر برپا شد.

مجید عبدالهی افزود: در کشور ما از دیرباز مدیریت مصرف آب انجام می شده اما اخیرا این مساله حیاتی به فراموشی رفته است بنابراین ضروری است مدیریت مصرف و صرفه جویی در مصرف آب را از کودکی و از سطح مدارس آموزش دهیم تا این آموزش ها نهادینه شود.

وی با اشاره به عدم بهره مندی 40 درصد از مردم جهان از آب سالم و بهداشتی گفت: روزانه 30 هزار نفر در دنیا به دلیل برخوردار نبودن از آب شرب سالم جان خود را ازدست می دهند و این در حالی است که منابع آب محدود است اما دو متغییر مصرف و جمعیت همچنان در حال اضافه شدن هستند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران در ادامه سخنانش خطاب به دانش آموزان اظهار داشت: شما اولین واژه ای را که یاد گرفتید واژه آب است پس لازم است یاد بگیرید که در مصرف آب هم صرفه جویی کنید هنگام شستشوی دستها،مسواک زدن و بسیاری از کارها آب را هدر ندهید و به بزرگترها هم هنگام هدر دادن آب به وِیژه در شستشوی اتومبیل و ظروف یادآوری کنید.

عبدالهی رسالت معلمان را در آموزش و نهادینه کردن فرهنگ صرفه جویی در مصرف آب از همان کودکی بسیار مهم بیان کرد و گفت: شما می توانید با آموزش و هشدارهای لازم در زمینه صرفه جویی در مصرف آب به گونه ای عمل کنید که دانش آموزان نقش همیاران آب در منازل و جامعه را داشته باشند.

فلاح مدیر تشکل مردمی محیط زیست نیز در سخنانی با تاکید بر نقش سازنده معلمان در آموزش از سنین پایه که یقینا منجر به خلوت شدن دادگاهها،پاسگاهها،زندانها و بیمارستانها خواهد شد یادگیری و حفظ شماره تلفن 122 برای اطلاع رسانی در زمینه هدر رفت آب در کنار سه شماره تلفن 110،115 و 125 را الزامی خواند و از دانش آموزان خواست تا هنگام مشاهده شکستگی لوله و هدر روی آب با شماره مذکور تماس بگیرند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام /ت

برچسب ها: جشن ، فراگیری ، نخستین ، واژه ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.