مختاری: احداث فضای سبز در بدنه بسیاری از بزرگراه ها

مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران از احداث فضای سبز در بدنه بسیاری از بزرگراه های نیمه مرکزی و جنوبی پایتخت خبر داد.

مختاری: احداث فضای سبز در بدنه بسیاری از بزرگراه ها
علی محمد مختاری مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهراندر گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛  با اشاره به نقش بزرگراه های سبز در محیط های شهری و کیفیت امکانات زیست پذیری اظهار کرد: توجه به راهکارهای مرتبط با بهره گیری از عناصر طبیعی در طراحی شهری، نقش چندگانه وجود بزرگراه‌های سبز در محیط‌ های شهری به عنوان عناصر زنده و کارا در افزایش کیفیت‌، امکانات زیست‌پذیری شهرها را نمایان می سازد.

وی افزود: علاوه بر جنبه های زیستی و عملکرد فضاهای سبز بزرگراهی به عنوان دالان های اکولوژیک در بستر شهری و نقش موثر آن‌ها در مدیریت آب‌های سطحی، سیلاب ها و جلوگیری از فرسایش خاک، فضاهای سبز یاد شده می توانند در اتصال جاذبه های گردشگری و ارتقاء کیفیت بصری مفید باشند.

مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران با تاکید بر اینکه بدنه و حاشیه بسیاری از بزرگراه‌های شهر تهران به طول بیش از 330 کیلومتر در مسیر رفت و برگشت تبدیل به فضای سبز شده‌اند، تصریح کرد: در این مدت با هدف ایجاد تعادل و توازن در توزیع فضاهای سبز سطح شهر تهران و بهبود سرانه فضای سبز، نسبت به احداث فضای سبز در بدنه بسیاری از بزرگراه های نیمه مرکزی و جنوبی شهر نیز اقدام شده و این روند توسعه نیز همچنان ادامه دارد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۸ ۲۴ آبان ۱۳۹۴
اخه بزرگراهی که خودرو ها از ان رد می شوند و توقفی ندارند پارک و فظای سبز به چه کاری می اید سالیانه میلیارد ها تومان صرف نگهداری گل و چمن ان می شود و همه اصراف است.
بیایید درست مصرف کنیم مدیریت کنیم و اب را در اطراف اتوبان ها بیخود هدر ندهیم و از کم ابی و بی پولی ننالیم.
آخرین اخبار