تروریسم مثل سرطان در جهان منتشر می‌شود

استاد دانشگاه تهران با بیان این که تروریسم مثل سرطان در جهان منتشر می‌شود، ‌تصریح کرد: این معضل یک بحران جهانی شده است و باید هم و غم کشورهای جهان نابود کردن تروریسم در نطفه باشد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، آبشناس استاد دانشگاه تهران با اشاره به عملکرد فرانسه درباره گروهک تروریستی داعش گفت: ‌عملیات‌های تروریستی اخیر نشان می‌دهد که جهان باید برای مبارزه با تروریسم یک دست شود و بعضی کشورهای دنیا مثل فرانسه نیز باید دست از حمایت از گروه‌های تروریستی بردارند.

وی خاطرنشان کرد:‌ سال‌هاست که ایران و دولت بشار اسد با همین تروریست‌ها می‌جنگند و دامنه این معضل در خاورمیانه بود، ولی حالا در کل جهان مثل یک سرطان در حال انتشار است.

استاد روابط بین الملل دانشگاه تهران با اشاره به مواضع دولت فرانسه در خصوص برکناری اسد از حکومت سوریه یادآور شد: ‌رفتن اسد خلأ قدرتی ایجاد خواهد کرد که در نتیجه آن تروریست‌ها به قدرت می‌رسند و در نهایت همانطور که قبلاً خون مردم کشورهای منطقه را ریختند و دیروز و امروز نیز مردم بیروت و فرانسه را کشتند، عملیات‌های تروریستی بیشتری انجام خواهند داد.

وی به نشست وین درباره موضوع سوریه اشاره و تصریح کرد:‌ در همین کنفرانس باید بدون پرداختن به موضوعی دیگر، همه کشورها با یکدیگر متحد شوند و تروریست‌ها را نابود کنند.

آبشناس ریشه تروریسم را در تفکرات تکفیری منطقه و همچنین تغذیه آن را از سوی عربستان سعودی و برخی کشورهای حوزه خلیج‌فارس دانست و خاطرنشان کرد:‌ متاسفانه تبعیض رفتاری با مسلمانان در اروپا منجر به پیوستن تعداد زیادی از آنان به گروه‌‌های تروریستی شده است.

منبع: صداوسیما

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار