امیر عبداللهیان: ایران بر نقش دولت و مردم سوریه در سرنوشت این کشور تاکید جدی دارد

معاون عربی و افریقایی وزارت خارجه گفت : در نشست صلح سوریه در وین اعلام کردیم که ایران درخصوص نقش دولت و مردم سوریه در آینده و سرنوشت این کشور تاکید جدی دارد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، "حسین امیر عبداللهیان" شنبه شب پس از پایان نشست سوریه در وین در جمع خبرنگاران افزود: حتما باید هر گونه اقدامی در خصوص سوریه با رای و نظر مردم این کشور انجام شود.

وی با یاداوری حملات ددمنشانه گروه تروریستی تکفیری داعش در پاریس و بیروت گفت : در این نشست تلاش شد از فرصت استفاده شود و در بیانیه پایانی بر اقداماتی متمرکز شویم که مبارزه با تروریسم شدت یابد.

امیر عبداللهیان در خصوص جدول زمان بندی در سوریه گفت :جدول زمان بندی باید بر آتش بس متمرکز باشد که در بیانیه پایانی بر آن تاکید شده است.

وی در ادامه با تاکید بر این که در روند مبارزه با تروریسم دو اختلاف نظر و مشکل اساسی در خصوص گروه های تروریستی فعال و گفت و گوی معارضان با دولت سوریه وجود دارد، گفت : قرار شد از طریق تشکیل کارگروه هایی زیر نظر دیمستورا نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در امور سوریه و با همکاری کشورها نسبت به مشخص شدن فهرست گروه های تروریست ها و معارضان اقدامات لازم صورت گیرد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار