با یازده سپتامبر فرانسه، منتظر حمام خون در سوریه باشید

داعش در بیانیه ای که در مورد حملات اخیر فرانسه منتشر کرده به این مطلب به صورت صریح اشاره کرده است که: "این حملات 11 سپتامبر فرانسه است."

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  20  شهریور ۱۳۸۰ بود که ناگهان خبر یک حمله تروریستی، جامعه جهانی را شوکه کرد و آمریکا را در بهت و حیرت فرو برد.
 
آیا کشوری که خود را کدخدای جهان می داند و به بهانه مبارزه با تروریسم به این طرف و آن طرف لشکرکشی می کند، حالا خود قربانی تروریسم شده بود!؟
 
حملات تروریستی 11 سپتامبر که به برج های دوقلوی مرکز تجارت جهانی در شهر نیویورک صورت گرفت باعث شد که آمریکا عزم خود را برای مبارزه با تروریسم جزم کند. از طرفی گروه تروریستی القاعده مسئولیت این حملات را بر عهده گرفته بود. پس ایالات متحده ناگزیر بود که برای مبارزه با تروریسمی که باعث تخریب برجهای دوقلو شده به افغانستان لشکرکشی کند، زیرا مرکز القاعده در آن زمان، کشور افغانستان بود.
 
ایالات متحده که اعلام کرده بود بعد از حوادث 11 سپتامبر به دنبال مبارزه با "محور شرارت" است، به افغانستان بسنده نکرد و در 29 اسفندماه سال 1381 به عراق نیز لشکر کشید و این کشور را به اشغال خود درآورد. در آن زمان به زعم آمریکایی ها، کشورهای ایران و عراق و کره شمالی، محور شرارت در دنیا بودند و ایالات متحده این مبارزه با محور شرارت را از عراق آغاز کرد.
 
آمریکا به بهانه حملات یازده سپتامبر و مبارزه با تروریسم به دو کشور افغانستان و عراق حمله کرد و این دو کشور غنی را به اشغال خود درآورد اما واقعیت حمله به برجهای دوقلو در نیویورک چه بود؟
 
پس از حملات یازده سپتامبر گروه های مخالف دولت ایالات متحده با توجه به شواهد و مدارک متعددی، مسئله تئوری توطئه در حملات 11 سپتامبر را مطرح کردند. امروز که حدود 15 سال از آن حملات می گذرد، بهتر و بیشتر می شود به نقد و بررسی آن پرداخت!
 
وقتی به تبعات چنین حمله ای نگاه می کنیم تصور تئوری توطئه برای ما قوی تر می شود. آمریکا از قِبَل مسئله 11 سپتامبر استفاده تبلیغاتی بسیاری کرده است. امروزه در اکثر کشورهای غربی و نزد عوام، واژه "اسلام" مترادف با واژه خشونت است و قضیه 11 سپتامبر نقش بسزائی در چنین تصوری داشته است.
 
برای همین نقش داشتن آمریکا یا اسرائیل در این قضیه با توجه به انگیزه های ضداسلامی و ضدشرقی که در آنها وجود دارد ضعیف نیست.
 
از طرفی شواهد مختلفی هم نشان می دهد که حملات یازده سپتامبر برنامه ریزی بسیار دقیقی داشته، بصورتی که شاید القاعده نتواند چنین برنامه مدوّنی تنظیم کند و از طرف دیگری حفاظت اطلاعاتی و امنیتی در یازده سپتامبر بسیار ضعیف بوده تا حدی که شاید هرکسی باور نکند که آمریکا چنین دستگاه امنیتی ضعیفی داشته باشد که دو هواپیما بتوانند در فاصله 40 دقیقه به یک منطقه حمله کنند! و همچنین بعضی از تناقضات خبری و تناقض شواهد با ادعاهای دولت آمریکا.
 
برای مثال تناقضی مثل ادعای دولت در مورد برخورد هواپیما به ساختمان پنتاگون و تصاویر و شواهدی که نشان از آن دارد که این حمله بوسیله هواپیما نبوده بلکه توسط شیء آبی رنگی شبیه موشک کروز بوده است.
 
حوادث تروریستی که در غرب یا کشورهای هم‌پیمان آمریکا رخ می دهد این نظریه را بسیار تقویت می کند که این حوادث در آمریکا یا اروپا به صورت کاملا هماهنگ شده و برنامه ریزی شده رخ می دهد تا بهانه ای برای لشکرکشی و غارت کشورهای اسلامی خاورمیانه را به دست آمریکا و همپیمانانش بدهد.
 
حوادث سال گذشته "شارلی ابدو" در پاریس هم دقیقا مثل حوادث 11 سپتامبر به بهانه ای برای حمله مجدد غربی ها و به خصوص آمریکایی ها به عراق تبدیل شد.
 
حملات تروریستی جمعه شب در پاریس نیز اگرچه واقعه دردناک و بهت آور بود اما باید به این حادثه نیز به دید تردید نگریست.
 
اگر به نظریه "توطئه" برای حملات تروریستی در کشورهای غربی معتقد باشیم در چند روز آینده باید شاهد لشکرکشی های جدید آمریکا و همپیمانانش به خاورمیانه باشیم و به احتمال قوی، مقصد بعدی غربی ها کشور سوریه است.
 
دلیل اینکه نگارنده معتقد است که سوریه مقصد نهایی غربی ها برای لشکرکشی جدید می باشد این است که:
 
اولا: ایران که یکی از مخالفان همیشگی آمریکا است قدرتمندانه جای پای خود را در سوریه محکم کرده است و به دلیل هم مرز بودن با رژیم صهیونیستی، این کشور از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و برای تلاویو و واشنگتن اصلا خوشایند نیست که ایران در سوریه قدرت داشته باشد.
 
ثانیا: حضور نظامی روس ها در سوریه هم دلیل دیگری است بر این مطلب، زیرا روس ها یک رقیب سنتی و سرسخت برای آمریکایی ها بوده و هستند و می توان این مسابقه بین دوقدرت غرب و شرق را هم در افغانستان و هم در عراق و هم در اوکراین و کریمه مشاهده کرد.
 
همین دلایل برای لشکرکشی به سوریه و سرنگون کردن بشار اسد به عنوان هم‌پیمان ایران و روسیه، کافی است تا در چند روز آینده منتظر حملات غربی ها به سوریه به بهانه مبارزه با داعش باشیم. حملاتی که قربانی اصلی آن به طور قطع ویقین، مردم مظلوم و مسلمان سوریه خواهند بود نه تروریست های تکفیری.
 
برفرض اگر سازمانی مانند القاعده این حملات را برعهده می گرفت، آمریکا و هم‌پیمانانش بهانه ای برای حمله به مکانی مشخص مانند سوریه نداشتند و اینکه چرا حملات فرانسه را داعش بر عهده گرفته هم دلیل دیگری بر این مطلب می شود که مقصد بعدی غربی ها سوریه است.
 
اضافه بر مطالب فوق گفتنی است که داعش در بیانیه ای که در مورد حملات اخیر  فرانسه منتشر کرده به این موضوع به صورت صریح اشاره کرده است که: "این حملات 11 سپتامبر فرانسه است."


منبع:جام نیوز
انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار