گزارش دیلی بیست:

راه حل نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برای مقابله با داعش چیست؟

وب‌سایت دیلی بیست نوشت: حملات تروریستی پاریس به موضوعی مهم در مبارزات انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا تبدیل شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وب سایت دیلی بیست در گزارشی به بررسی توانایی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برای مقابله با گروه تروریستی داعش پرداخت.

در این گزارش آمده است: حملات تروریستی پاریس فرصت مناسبی به ویژه برای هیلاری کلینتون – وزیر پیشین خارجه آمریکا و از نامزدهای دموکرات انتخابات ریاست جمهوری این کشور – خواهد بود. از آنجایی که کلینتون تجربه ریاست بر وزارت خانه ای را دارد، از تجربه کافی به ویژه در بحث امنیت ملی برخوردار است. این درحالیست که از چالش های پیش روی وی نیز نمی توان گذشت.

 حضور کلینتون در دولتی که به باور بسیاری در حوزه سیاست خارجی آمریکا ضعیف عمل کرده است، می تواند برای وی امتیاز منفی به شمار آید. هر چند کارشناسان بر این باورند که حوزه سیاست خارجی آمریکا به افرادی نیاز دارد که در این زمینه تجربه کافی داشته و نه اشخاصی که به تازگی وارد این حوزه شده باشند. 

نگارنده این گزارش می افزاید: نامزدهایی که منتقد مداخله جویی های نظامی آمریکا در سایر کشورها هستند، با توجه به بروز حملات تروریستی پاریس از شانس کافی برای دفاع از سیاست های خارجی خود برخوردار نخواهند بود؛ برای مثال: برنی سندرز – سناتور دموکرات کنگره – ممکن است با چالش های جدی در بحث سیاست خارجی آمریکا مواجه شود. چرا که وی خواهان کاهش مداخله جویی های این کشور در سایر کشورهاست و بر این باور است که ناآرامی های خاورمیانه باید به وسیله کشورهای واقع شده در منطقه حل و فصل شود.

نگارنده این گزارش در پایان اینطور نتیجه گیری می کند: حملات تروریستی پاریس فرصتی را برای محک نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برای بحث در خصوص سیاست خارجی فراهم کرده است. با توجه به اینکه حملات تروریستی پاریس نگاه ها را بیش از گذشته به گروه تروریستی داعش معطوف کرده است، هر یک از نامزدها که برنامه ای مشخص تر برای مقابله با تهدید داعش داشته باشند، به نوعی موفق تر خواهد بود.

انتهای پیام/

 برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا کليک کنيد.




  
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار