جای کلیه وزارتخانه‌ها در فرهنگ‌سازی ایمنی گاز خالی است/ 73 درصد عامل مرگ و میر ناشی از دودکش‌ها

یوسفی‌پور با اشاره به اینکه در سال 93، 212 نفر توسط مرگ خاموش جان خود را از دست داده‌اند، گفت: شرکت ملی گاز ایران یکه‌تاز عرصه فرهنگی ایمنی مشترکین خانگی گاز طبیعی است و در این میان جای سایر وزارتخانه‌ها خالی است.

جای کلیه وزارتخانه‌ها در فرهنگ‌سازی ایمنی گاز خالی است/ 73 درصد عامل مرگ و میر ناشی از دودکش‌هابه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا یوسفی‌پور مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در نشست خبری که پیش از ظهر امروز برگزار شد در خصوص عملکرد این شرکت اظهار داشت: بحث ایمنی نسبت به گذشته با ارتقای فرهنگ و صرفه‌جویی جایگاه والای خود را پیدا کرده است اما ایده‌آل نیست در طی 12- 13 سالی که این شرکت مسئولیت فنی و کنترل‌های ایمین به سازمان نظام مهندسی واگذار شده است متأسفانه یکه‌تاز عرصه ارتقای فرهنگ و ایمنی مشترکین خانگی گاز طبیعی شرکت گاز بوده و جای سایر وزارتخانه‌های دیگر در این بخش خالی است.

وی تصریح کرد: در سال 93 مجموع حوادث مشترکین گاز هزار و 539 مورد بوده که نسبت به سال 92 روند کاهشی داشته است همچنین تعداد فوت ناشی از گاز طبیعی 3 هزار و 40 بوده است که در این میان خراسان شمالی، سمنان و خوزستان نسبت به حوادث به میزان مصرف سالیانه گاز در بخش خانگی وضعیت مناسبی نداشته‌اند.

یوسفی‌پور تأکید کرد: در سال 93 نسبت به سال 92 به علت فرهنگ‌سازی که در این زمینه انجام شد مجموعا به دلیل فرهنگ ایمنی تعداد حوادث در مونوکسید کربن، گاز ذغال( مرگ خاموش) 36.27 درصد کاهش یافته است همچنین، حوادث ناشی از انفجار و آتش‌سوزی 10.29 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با اشاره به عوامل موثر در تولید و انتشار گاز مونوکسید کربن اظهار داشت: 73 درصد مرگ‌ها ناشی از دودکش‌ها و 12.91 درصد عدم تهویه مناسب و 5.38 درصد استفاده از وسایل پخت و پز جهت گرم کردن محیط و 8.95 درصد نواقص وسایل گازسوز بوده است.

وی ادامه داد: اگر سازمان نظام مهندسی در بدو ساخت و ساز و طراحی ساختمان دودکش‌ها و دریچه‌های تهویه را کنترل نماید شاهد کاهش حوادث در عرصه شرکت گاز خواهیم بود.
 
وی ادامه داد: 212 نفر توسط مرگ خاموش و تعداد فوتی‌های ناشی از گاززدگی 92 مورد بوده است.

یوسفی‌پور افزایش 4.31 درصدی تعداد خانوار را در سال 93 نسبت به 92 همچنین 233 درصد فرهنگ‌سازی در بخش ایمنی گاز طبیعی را اشاره کرد و افزود: که در این زمینه شاهد رشد مناسبی بوده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: وزارت راه و شهرسازی، صدا و سیما و آموزش و پرورش باید در جهت کاهش حوادث ناشی از مرگ خاموش فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی لازم را داشته باشند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار