لرستان؛

فرصت های طلایی کشاورزی در لرستان

رئیس کمیسیون بازرگانی اتاق ایران در روسیه و ناشر فصلنامه روسی تجارت با ایران گفت: یکی از اصلی ترین تیترهای در نظر گرفته شده برای چاپ شماره جدید این نشریه، لرستان سرزمین فرصتهای طلایی کشاورزی است.

فرصت های طلایی کشاورزی در لرستانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ صفر اف افزود: در دیدار از مجتمع بزرگ کشت و صنعت لرستان، دریچه جدیدی از یک دنیای ویژه برای ما باز شد چراکه چشم انداز و ظرفیت این مجتمع بی نظیر است.

وی با بیان اینکه دیدن از لرستان تیم هشت نفره روسی را متحیر کرده است گفت: لرستان یک فرصت طلایی برای سرمایه گذاری خارجی محسوب می شود و قابلیت تبدیل شده به قطب تجارت بین المللی را دارد.

وی گفت: به رغم توانمندی های بالای کشاورزی در لرستان و نیاز روسیه به تولیدات کشاورزی متاسفانه امار تجارت لرستن با روسیه صفر است.

وی با تاکید بر اینکه دولت ها باید شرایط را برای تجارت کوچک و متوسط فراهم کنند گفت: لرستان ظرفیت های بسیار عالی دارد وو باید این ظرفیت ها ماهرانه و استادانه به مدیریت و بازاریابی جهانی معرفی شوند.

وی افزود: در روسیه از توانمندی های لرستان اطلاعی در دست نیست و متاسفانه در برخی موارد ایران را با عراق و یا طالبان اشتباه می گیرند و با توجه به جایگاه محکم رسانه های غربی درروسیه، کوچکترین نقطه ضعف های ایران را ماهها به تصویر می کشندو بزرگترین مزیت های ایران را نادیده می گیرند.

صفر اف با اشاره به بازدید از برخی مناطق گردشگری و سرمایه گذاری لرستان افزود: تولیدگرا و کساورزن رستان می توانند به راحتی وارد بازار بزرگ روسیه شوند.

وی با تاکد بر اینکه جایگاه لرستان در زوابط تجاری ایران و روسیه ویژه خواهد بود گفت: میراث فرهنگ و تاریخی و طبیعت لرستان جاذبه های بسیار عالی و منحصر به فرد بوده و جهانگردان روسی به راحتی می توانند به استان سفر کنند که لازمه این ار معرفی درست لرستان است.

فصلنامه تجارت با ایران از دی ماه سال 89 به زبان روسی و با شمارگان 10 هزار نسخه منتشر می شود .

بنا براین گزارش طبق برنامه زمان بندی شده سفر این هیات به لرستان از روز جمعه 22 آبان ماه جاری آغاز شده تا سه شنبه 26 آبان ماه جاری در لرستان حضور دارند .

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.