اصفهان؛

۲۵ آبان یک روز ماندگار و حماسی در تاریخ اصفهان بود

نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان گفت: ۲۵ آبان نمادی از تدین، تعهد و ایثارگری مردم شهید پرور اصفهان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، روز "۲۵ آبان” را به عنوان سمبل ایثار و فداکاری مردم اصفهان برشمرد و اظهار داشت:حدود ۷۵۰ نفر از ۱۲۰۰ نفر شهید عملیات محرم از اصفهان بودند که در روز ۲۵ آبان مردم اصفهان همزمان ۳۷۰ نفر از آن ها را تشییع کردند.

وی از دیگر نشانه های پایداری مردم اصفهان برای انقلاب و ارزش ها را اعزام کاروان کمک های مردمی و نیرو در همان روز دانست و گفت: مردمی که صبح "۲۵ آبان” ۳۷۰ نفر از عزیزان خود را تشییع کرده اند، در همان روز تعداد دیگری از جوانان را برای اعزام بدرقه می کنند و بزرگ ترین محموله کمک های مردمی را به جبهه های حق علیه باطل ارسال می کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری از دیدار مردم اصفهان با رهبر معظم انقلاب در چنین روزی یاد کرد و گفت: در سال ۱۳۸۹ توفیق شد با جمع عظیمی از مردم اصفهان به دیدار رهبر معظم انقلاب شرفیاب شدیم، اما حضور همه ساله به دلیل مشغله کاری معظم له میسر نبود و ایشان در پاسخ درخواست دیدار هر ساله ما همانند قم و تبریز ، وقایع قم و تبریز را مربوط به انقلاب و ادامه سنت دیدار مردم این استانها با امام دانستند و تکرار هر ساله دیدار با مردم اصفهان را باعث توقع دیگر استانها خواندند.

وی به سخنان آیت الله خامنه ای (مدظله) در این دیدار اشاره کرد و گفت: ایشان این روز ها را شناسنامه‌ی این مردم مؤمن و غیرتمند و ایستاده‌ی پای کار به حساب آوردند و افزودند: اصفهانی ها در قضایای گذشته خوب عمل کردند، در برابر فتنه‌ی ۸۸، در روز عظیم ۹ دی، در آن حرکت خودجوش مردمی، عملکرد درخشانی داشتند.

آیت الله طباطبایی نژاد در ادامه بر ضرورت اتمام پروژه موزه دفاع مقدس اصفهان تأکید کرد و گفت: برای ارائه تاریخ درخشان انقلاب و دفاع مقدس و چنین ایثارگری هایی باید موزه دفاع مقدس هر چه زودتر به اتمام برسد، تا نسل جدید آن چه را خود لمس نکرده اند در این موزه ببینند.

وی عزت امروز ایران را ثمره خون شهدا دانست و گفت: در طول تاریخ هیچ زمانی ایران چنین عزت و عظمتی در دنیا نداشته و همه این سربلندی ها مدیون ایثارگری ها و خون شهداست.

وی از مسؤولان استان خواست تا هر سال با فکری نو و با استفاده از روش ها و امکانات جدیدتر در جهت گرامیداشت این روز عظیم تلاش کنند.  



انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.