مشهد؛

برپایی هزار نمایشگاه کتاب در هزار مدرسه خراسان رضوی

اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی همزمان با هفته کتاب نخستین کتابخانه تخصصی امور تربیتی را افتتاح کرد.

برپایی هزار نمایشگاه کتاب در هزار مدرسه خراسان رضویبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، در اولین روز از هفته کتاب و کتابخوانی نخستین کتابخانه تخصصی امور تربیتی به همت اداره کل آموزش و پرورش استان در کانون فرهنگی تربیتی ادب و هنر شهید مدرس افتتاح شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در حاشیه افتتاح نخستین کتابخانه تخصصی امور تربیتی در خراسان رضوی با بیان اینکه مجموعه فعالیتهای آموزش و پرورش در جهت ترویج کتابخوانی است، گفت: تجهیز کتابخانه های آموزش و کلاسی مدارس از اولویت های ماست و تاکنون 10 تا 12 درصد کتابخانه ها افزایش یافته و بیش از یک میلیون کتاب در کتابخانه های مدارس وجود دارد. 

سید جواد حسینی از برنامه های متنوع این اداره کل در هفته کتاب خبر داد و افزود: برنامه هایی از قبیل زنگ کتابخوانی، گفتگوی کتاب، برگزاری جشنواره های جابر ابن حیان، خوارزمی، نانو و علمی عملی هنرستانها و همچنین استقرار 35 پژوهشسرا در سراسر استان می تواند از نظر سخت افزاری و نرم افزاری سبب رونق کتابخوانی شود. 

وی طرح اهدای کتاب، معرفی کتاب توسط 100 هزار معلم استان در کلاس ها در روز سه شنبه، مراجعه گروهی به کتابفروشی ها در روز چهارشنبه و برپایی هزار نمایشگاه در هزار مدرسه استان در این هفته را از دیگر برنامه های اداره کل آموزش و پرورش استان برشمرد و گفت: در سراسر کشور نیز 50 هزار نمایشگاه کتاب در 50 هزار مدرسه برگزار می شود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان نیز در حاشیه افتتاح این کتابخانه گفت: این کتابخانه با  10 هزار جلد کتاب در 5 هزار عنوان و در 20 موضوع تخصصی امور تربیتی افتتاح شده است و در اختیار اولیاء و مربیان قرار دارد.

براتعلی منصوریان شعار امسال هفته کتاب را "بیایید با کتاب بهتر زندگی کنیم" عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد دانش آموزان با همت خود سرانه مطالعه کتاب را افزایش داده و ارتباط خود با کتاب را بیشتر کنند.

وی با بیان اینکه 92 درصد مدارس در استان کتابخانه آموزشگاهی و کلاسی دارند، تاکید کرد: تنها 8 درصد مدارس که غالبا جزو مدارس محروم و غیربرخوردار و روستایی استان هستند کتابخانه ندارند و نیازمند تجهیزات آموزشی هستند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان ابراز امیدواری کرد با اهدای کتاب توسط خیرین، اولیاء و مردم به کتابخانه ها و توجه ویژه به حوزه کتاب کودک و نوجوان کتابخانه ها رونق بگیرند. 
 
منصوریان همچنین از حضور دانش آموزان کتابدار و کتابیار در ادارات و دستگاه های اجرایی در هفته کتاب خبر داد و گفت: کارکنان دستگاه ها در این طرح می توانند کتابهای مورد نظر خود را از طریق کتابداران و کتابیاران به کتابخانه های مدارس اهدا کنند. 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 
 
انتهای پیام/ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.