لاریجانی: جایگاه رهبری در مسئله هسته‌ای کاملا مشخص و تأثیرگذار است

رئیس مجلس گفت: رهبری یک عنصر انسجام بخش در جامعه بوده و جایگاه رهبری در مسائل منطقه و مسئله هسته‌ای کاملا مشخص و تأثیرگذار است.

حکومت‌ها برای صیانت از مردم و تامین امنیت ایجاد شده‌اند
به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی که در همایش «استحکام ساخت درونی قدرت ملی جمهوری اسلامی ایران» سخنرانی می‌کرد، اظهار داشت: همه کشورها به موضوع ساختار درونی کشور خود توجه دارند، حکومت‌ها برای صیانت از مردم و ایجاد امنیت و صیانت از منافع ملی ایجاد شده اند.

وی افزود: این مقطع انقلاب تلألو و تاثیراتی در حوزه فرهنگ و اجتماعی و رفتار سیاسی و امنیتی ما داشته است. 

رئیس مجلس شورای اسلامی درباره پروژه‎های زیرساختی در کشور گفت: 400 هزار ملیارد تومان پروژه کلنگ‌زده در کشور داریم و 800 هزار میلیارد تومان نقدینگی در جامعه رایج است.

وی ادامه داد: افتخاری برای دولت قبل نبود که 500 هزار نفر را جذب دستگاه‌های اجرایی کند و این یک اقدام اشتباه و خلاف قانون بود.

لاریجانی با اشاره به اینکه قدرت امروز ما در منطقه به خاطر دموکراسی و مردم سالاری دینی است عنوان داشت: اگر یک ادب سیاسی در جامعه حاکم شود و افراد نگاه موقت به جامعه نداشته باشند پیشرفت خواهیم کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ما نیاز به یک مقررات ثابت دراز مدت در حوزه اقتصاد داریم تا ثبات قانون در این زمینه ایجاد نشود موفقیت در اقتصاد امکانپذیر نخواهد بود.

لاریجانی با اشاره به اینکه در بخش‌هایی از اقتصاد کشورمان نیاز به یک جراحی داریم و باید یک انسجام در کشور ایجاد شود گفت: رهبری یک عنصر انسجام بخش در جامعه بوده و جایگاه رهبری در مسائل منطقه و مسئله هسته‌ای کاملا مشخص و تأثیرگذار است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش جمهوری اسلامی ایران در عراق گفت: با اینکه نقش ما در حوزه اقتصادی در عراق وجود داشت اما سهم بیشتر را کشورهای دیگر داشتند و امروز ترکیه شرکت‌های بسیار خوبی برای خصوصی‌سازی ایجاد کرده است.

لاریجانی با اشاره به عدم توجه به اقتصاد سالم و زاینده و تولید ثروت در پروسه اقتصادی عنوان داشت: اصل 44 در کشور به خوبی اجرا نشده و فلسفه این اصل رقابت واقعی بین بخش‌های خصوصی است و می‌بینیم در زمینه خصوصی‌سازی ترکیه اقدامات خوبی انجام داده و شرکت‌های بسیار خوبی دارد.

وی ادامه داد: همه کشورها به موضوع ساختار درونی قدرت خود توجه دارند و حکومت‌ها برای ایجاد امنیت و رفاه و صیانت از منافع ملی کشور بوجود می‌‌آیند.

وی با اشاره به اهمیت پرداختن به حوزه فرهنگ به عنوان یک حوزه مهم و تأثیرگذار یادآور شد: در زمان رضا شاه کشف حجاب انجام شد و البته با تلاش علما جلوی تأثیرات مخرب آن گرفته شد اما یک تأثیراتی را داشت.

وی یادآور شد: امروز میزان طلاق و اعتیاد در کشور افزایش یافته و این تأثیر مثبتی بر استحکام ساخت درونی نخواهد داشت.

لاریجانی تصریح کرد: امروز بروکراسی فضای کسب و کار را با مانع مواجه کرده و ما نمی‌توانیم بیش از 20 تا 30 هزار میلیارد تومان در پروژه عمرانی قدم برداریم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: باید شرایط لازم را برای تولیدات اقتصادی داشته باشیم تا پیمانکاران بتوانند در زمینه تولید گام بردارند. 

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۸ ۲۵ آبان ۱۳۹۴
آقای لاریجانی در دولت قبل لال بودی حرف بزنی والآن زبانت باز شده لطفا بجای سیاست برو چوپانی کن که آبروی هرچی حقوقدانه بردی؟؟؟؟؟
آخرین اخبار