اصفهان؛

10 درصد جمعیت ایثارگران در اصفهان

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان گفت: اصفهان بیش از 10درصد جمعیت ایثارگر کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان عبدالله کریمی در جمع خبر نگاران، با اشاره به رشادت های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس، گفت: بسیاری از این ایثارگران در دفاع مقدس اعضای خود را در راه دین تقدیم کرده اند و امروز نیز با مشکلات مادی در زندگی روبه رو هستند.

وی با بیان اینکه خانواده ایثارگران بسیار نجیب، شریف و کم توقع هستند، افزود: در یک برنامه ریزی دو ساله تلاش می کنیم با همکاری معاونین بنیاد در منازل 74هزار شهید و ایثارگر استان حضور یابیم. 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان افزود: این دیدارها تنها جنبه ملاقات ندارد بلکه تلاش می کنیم مشکلات خانواده ها را استخراج و برای پیدا کردن راه حل مشکلات آنها را در جلسات هفتگی بنیاد مطرح کنیم.
وی خاطر نشان کرد: استان اصفهان دارای قریب 24 هزار شهید، 49 هزار جانباز و سه هزار و 500 آزاده است و بیش از 10درصد جمعیت ایثارگر کشور را به خود اختصاص داده است.

کریمی اظهار کرد: 'قانون جامع خدمات رسانی ایثارگران' به منظور خدمت رسانی مناسب به خانواده های شهدا در بهمن ماه سال گذشته ابلاغ شد و در هشت ماه گذشته 77 آیین نامه های اجرایی آن نوشته شد.

وی با بیان اینکه77 درصد ایین نامه های اجرایی آن تصویب شده است، افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران باید بر روند اجرای این قانون در کلیه سازمان ها رسیدگی کند.
عضو شورای تدوین آیین نامه قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران طولانی شدن روند بررسی و اجرای این قانون را ناشی از نبود منابع موجود عنوان کرد.
وی ادامه داد: بخش فرهنگ و به ویژه فرهنگ ایثار و شهادت که ضامن سلامت و امنیت جامعه است با بی توجهی رفتار می شود و اگر منابع اعتباری کاهش یابد، فرهنگ در خط مقدم قرار می گیرد.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان همچنین در خصوص برنامه های روز 25 آبان، گفت: این برنامه ها با همکاری سپاه صاحب الزمان (عج)، بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و شهرداری اصفهان در حال اجراست.

وی خاطر نشان کرد: برخی سازمان ها مانند سازمان ورزش و جوانان استان با وجودی که عضو ستاد گرامی داشت این روز هستند کمتر به میدان آمده اند.

وی با بیان اینکه امسال طرح100 شب تئاتر در حوزه دفاع مقدس در استان برگزار می شود، افزود: اجرای 25 شب تئاتر در تالار هنر اصفهان با رویکرد توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در این ایام کلید خورد.

کریمی با اشاره به صدور شناسنامه برای کلیه شهیدان استان اصفهان گفت: در این ایام تعدادی از شناسنامه ها به صورت نمادین رونمایی و به خانواده های آنها اعطا می شود.

وی برگزاری یادواره شهدای عملیات محرم و شهیدان فصل پاییز در گلستان شهدای اصفهان را از دیگر برنامه های این روز برشمرد و اظهار کرد: سخنران این مراسم حجت الاسلام مومن از اساتید حوزه علمیه قم هستند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان افزود: تجدید میثاق دانش آموزان استعداد درخشان با شهیدان، اعلام فراخوان جشنواره کلیپ و نماهنگ با مووضوع ایثار و شهادت، برگزاری مراسم در مسجد فاطمیه زینبیه، تولید دوهزار ساعت برنامه در صدا و سیمای مرکز اصفهان و آذین بندی شهر از برنامه های این ایام است.

25 آبان سالروز تشییع 370 شهید عملیات محرم به عنوان روز ایثار و حماسه مردم اصفهان اعلام شده است.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.