نامزدهای جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خواستار جنگ علیه داعش شدند

نامزدهای جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خواستار مداخله تهاجمی‌تر این کشور علیه تروریست‌های داعش شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین، حملات تروریستی پاریس در کانون توجه نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قرار گرفته است.

در مناظره تلویزیونی نامزدهای دموکرات انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا بر ضرورت مقابله با تهدید داعش تاکید ویژه ای شد. نامزدهای جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز با شرکت در مصاحبه های مختلف بر ضرورت ریشه کنی تروریست های داعش تاکید ویژه ای کردند.

مارکو روبیو – سناتور فلوریدا در کنگره و نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا – در این خصوص اظهار داشت: "حملات تروریستی پاریس را می توان به جنگی علیه یکی از متحدانمان در ناتو تعبیر کرد. از این رو، باید با اجرای بند پنجم پیمان آتلانتیک شمالی، همه کشورهای عضو را متحد کرده و با تشکیل ائتلافی به مقابله با این چالش بپردازیم."

جب بوش – فرماندار پیشین فلوریدا و از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا -- نیز خواستار جنگ آمریکا علیه داعش و ریشه کنی تروریست های داعشی شد. وی بر این باور است که اقدامات نظارتی در مرزهای اروپا کافی نبوده است و تروریست ها می توانند به راحتی به کشورهای غربی و آمریکا نفوذ کنند.

جب بوش در مصاحبه با سی ان ان اظهار داشت: "بهترین راه مقابله با بحران مهاجران سوری، ایجاد مناطق امن در سوریه است. در اینصورت، شهروندان سوری دیگر جان خود را به خطر نمی اندازند و عازم کشورهای اروپایی نمی شوند." وی در ادامه افزود: "آمریکا باید در زمان پذیرش مهاجران، مذهب آنها را نیز در نظر بگیرد." 

در میان نامزدهای جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، لیندسی گراهام تنها کسی بود که صریحا خواستار مداخله مستقیم نظامی آمریکا در سوریه شد. حملات تروریستی پاریس چندی پس از سخنرانی معروف اوباما در خصوص تروریست های داعش صورت گرفت. وی مدعی شده  بود ائتلاف جهانی علیه داعش توانست این گروه تروریستی را متوقف کند. پس از حملات خونین پاریس، منتقدان دولت اوباما از اظهارات وی بهره برداری کرده و هجمه ای از انتقادات را علیه دموکرات ها به راه انداختند.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار