سهم وزارت بهداشت و نظام پزشکی در شورای عالی بیمه نامتوازن است

رئیس کل سازمان نظام پزشکی از سهم ناعادلانه و نامتوازن وزارت بهداشت و نظام پزشکی در شورای عالی بیمه به عنوان ارائه دهندگان خدمات انتقاد کرد.

دکتر علیرضا زالی رئیس کل سازمان نظام پزشکی در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه بودجه سنواتی تجلی نگاه دولت به نظام سلامت در سال آتی خواهد بود، اظهار داشت: تعریف بودجه سال آینده نیز در بخش منابع عمومی کشور هرچه پایدارتر و با ثبات بیشتری همراه باشد، منطقی تر خواهد بود.

وی با اشاره به تاخیرهای چند ماهه در پرداخت مطالبات پزشکان و بیمارستان‌ها و همچنین نارضایتی به وجود آمده میان جامعه پزشکی گفت: در آستانه سال 95 اعلام می‌کنیم که حجت بر بیمه‌ها تمام شدنی است و باید منابع خود را برای سال 95 طراحی و برای تامین منابع خود در سال 95 تلاش کنند.

وی با اشاره به اینکه امسال هم آوایی که از بیمه‌ها می‌شنویم مبنی بر عدم رشد تعرفه‌های 95 است، تصریح کرد: ما به شدت این موضوع را محکوم می‌کنیم. اگر مسیر غلط گذشته ادامه یابد، نتیجه‌ای جز گسترش زیرمیزی و نارضایتی جامعه پزشکی به دنبال نخواهد داشت.

زالی با عنوان اینکه چالش موجود در حوزه سلامت با تاخیر پرداخت بیمه‌ها به شدت عمیق تر خواهد شد، خاطرنشان کرد: اگر تعرفه‌ها در سال 95 به صورت منطقی رشد نکرده و در زمان مقرر نیز اعلام نشود،‌ سناریوی تلخ سالهای گذشته مجددا تکرار می‌شود.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار