محمد فاضلی:

سدهایی که فقط برای ساختن طراحی شده اند نه بهره وری

فاضلی گفت: وزارت نیرو نمی تواند ادعا کند که در ساخت سد هیچ اشتباهی رخ نداده زیرا اگر اشتباهی وجود نداشت امروز با بحران آب مواجه نمی شدیم.

سدهایی که فقط برای ساختن طراحی شده اند نه بهره وریبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، معاون پژوهشی مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری محمد فاضلی امروز در کارگاه آموزشی آب و رسانه گفت: بحران آب امروزه به یک مساله بدخیم تبدیل شده که باید هر چه سریع تر حل شود.
وی عنوان کرد: برای حل بحران آب در دریاچه ارومیه باید از یک شیوه استفاده کرد و برای رفع بحران آب استان تهران نیز شیوه دیگر را به کار گرفت به طوری که فرصت آزمون و خطا در بخش آب را نداریم و اشتباهاتی که در گذشته رخ داده منجر به بروز اثرات منفی شده است.
فاضلی افزود: برای حل بحران آب، ابتدا باید مسئولیت اشتباهات گذشته را پذیرفت و سپس اقدام به برنامه ریزی برای آن کرد. 
این مقام مسئول اظهار کرد: وزارت نیرو نمی تواند ادعا کند که در ساخت سد هیچ اشتباهی رخ نداده زیرا اگر اشتباهی وجود نداشت امروز با بحران آب مواجه نمی شدیم.


فاضلی در ادامه گفت: از سالهای گذشته که سدسازی در کشور ما رونق گرفته بود، مشکلات به تدریج روی هم انباشته شد تا اینکه امروز به اوج خود رسید.
وی با اشاره به لزوم مشارکت همه دستگاه ها و ذینفعان در حل بحران آب گفت: برای حل این بحران باید با کشاورزان و زنان خانه دار نیز وارد گفتگو شد و از آنها کمک گرفت چرا که در صورت همکاری نکردن آنان این مشکل برطرف نخواهد شد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جواناینجاکلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار