ایران 6 - گوام 0

بغض پرسپولیسی های تیم ملی ترکید،ایران گوام را 6 تایی کرد

دیدار تیم های فوتبال ایران و گوام در قالب رقابت های مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه انجام شد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان هفته هشتم از رقابت های مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه، از ساعت 9 صبح امروز به وقت ایران، پیگیری شد و طی آن تیم ملی کشورمان رودرروی گوام قرار گرفت.

ورزشگاه: 

د د دو گوام

داوران: 

هو وای‌سینگ - لام نای‌کی‌سام و فوک پونگ‌شینگ از هنگ‌کنگ

کارت زرد:

اشکان دژاگه از ایران

کارت قرمز:

ماتکین از گوام

علی رضا بیرانوند از ایران


ایران:

علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی گنجی، عزت الله پورقاز، رامین رضاییان، میلاد محمدی، آندرانیک تیموریان، کمال الدین کامیابی نیا، اشکان دژاگه، کریم انصاری فرد، مهدی ترابی(44 - مسعود شجاعی) و مهدی طارمی.

سرمربی: کارلوس کی‌روش

گوام:

گوام: داگلاس هریچ، الکساندر لی، شان نیکلاو، جاستین لی، ماسون گریمز، ریان گای، جوناهان رومرو، جیسون کانلایف، جان ماتکین، مارلون اواننتز، آندره مالکولم

سرمربی: گری وایت

گل‌:

حرکت فوق العاده مهدی ترابی پشت محوطه جریمه گوامی ها با پاس تودر استثنایی وی ادامه یافت و مهدی طارمی نیز با عبور از بین مدافعان گوام خود را به توپ رساند و با بغل پایی دقیق توپ را وارد دروازه گوام کرد.

پاس رو به بیرون کریم انصاری فرد از محوطه شش قدم گوامی ها با دفع مدافعان آنها روبرو شد اما این توپ روی خط محوطه جریمه به کمال کامیابی نیا رسید و او نیز با ضربه ای محکم در دومین بازی ملی خود، به اولین گل ملی اش دست پیدا کرد.

پاسکاری ایرانی ها در زمین گوام با حرکات تمرین شده آنها ادامه یافت و پاس پشت پای حرفه ای طارمی با ضربه روپای رضاییان گل سوم را برای ایران به ارمغان آورد.

حرکت انفجاری طارمی در محوطه جریمه گوامی ها با خطای بازیکن این تیم یک پنالتی برای ایران داشت و مسعود شجاعی این توپ را به گل چهارم ایران تبدیل کرد.

حرکتی که رامین رضاییان آغاز کرد را دژاگه با پاسی بی نقص به انصاری فرد تکمیل کرد و انصاری فرد نیز با ضربه ای به موقع گل پنجم تیم ملی را به ثمر رساند.

طارمی گلزنی تیم ملی در این جشنواره را ادامه داد، او از پاس کریم انصاری فرد بهترین استفاده را برد و در حالی که مدافعان گوام در خیال آفساید بودند گل ششم را به ثمر رساند.

دقیقه حساس:

دقیقه 8 – پاس در عرض اشکان دژاگه در محوطه شش قدم گوامی ها به طارمی رسید اما وی نتوانست از این فرصت استفاده کند. در این لحظه طارمی خود را پرت کرد اما نتوانست به خوبی به توپ ضربه بزند.

دقیقه 19 – ارسال میلاد محمدی را کریم انصاری فرد با ضربه سر به سمت دروازه گوامی ها زد اما او در گل کردن این توپ موفق نبود.

دقیقه 20 – پاس رو به بیرون بازیکنان پشت محوطه جریمه به کامیابی نیا رسید و شوت رو پا و محکم وی از پشت محوطه جریمه اما با اختلاف به بیرون رفت.

دقیقه 25 – مهدی ترابی با جا گذاشتن چند بازیکن تیم گوام و به هم ریختن خط دفاعی آنها شوت خود را روانه دروازه این تیم کرد اما این توپ راهی خارج از زمین شد.

دقیقه 36 – کریم انصاری فرد از داخل محوطه جریمه شوت محکمی را روانه دروازه گوام کرد اما این توپ به تیر دروازه آنها برخورد و توپ برگشتی را نیز خود وی به بیرون زد.

دقیقه 60 – اولین شوت گوامی ها در این لحظه نواخته شد و در چهارچوب ایران آمد اما این توپ توسط بیرانوند مهار شد.

دقیقه 70 – ضربه محکم جهانبخش که می توانست گل هفتم را برای ایران به ارمغان بیاورد توسط دروازه بان حریف مهار شد.


حاشیه:

*در حالی که استادیوم گوام تنها هزار نفر ظرفیت دارد سکوهای خالی زیاد نشان می دهد که مردم این کشور چندان علاقه ای به فوتبال ندارند.
* در ضلع شمالی ورزشگاه به جای سکوی تماشاگران پارکینگ خودروها است که البته این پارکینگ پر از ماشین بوده و این موضوع نمای جالبی را ایجاد کرده است.
* قبل از شروع مسابقه یک دقیقه سکوت برقرار شد.
*به دلیل صادر نشدن روادید 4 بازیکن تیم ملی امروز فقط 21 بازیکن دارد.
* خسرو حیدری، میثم مجیدی، کنعانی‌زادگان، سوشا مکانی، رضا قوچان‌نژاد، علیرضا جهانبخش، وحید امیری، کاوه رضایی و محمدرضا اخباری از روی نیمکت این مسابقه را تماشا می‌کنند.
* لباس بیرانوند دروازه‌بان تیم ملی امروز نسبت به رنگ لباس حقیقی در دیدار با ترکمنستان تغییر کرده و گلر ایران امروز پیراهن سبز رنگ پوشیده است.
* بنگاه‌های شرط‌بندی معتبر دنیا در حالی روی این دیدار شرط بندی کرده‌اند که تقریبا همه مخاطبان آنها ایران را برنده این مسابقه معرفی کرده‌اند.
* شبکه‌های اینترنتی کشورهای اسکاندیناوی این مسابقه را پخش مستقیم می‌کنند.
* برخی نشریات اروپایی مثل کیکر آلمان این مسابقه را به صورت زنده تحت پوشش قرار می‌دهند.
* افشین پیروانی و کارلوس کی‌روش مدیر و سرمربی تیم ملی امروز لباس‌های خود را ست کرده و هر دو با پیراهن سفید روی نیمکت تیم ملی حضور دارند.
* دقیقه 30 مسابقه کمال کامیابی نیا اولین گل ملی خود را به ثمر رساند. 
* مسعود شجاعی در دقیقه 45 به جای مهدی ترابی به میدان آمد.
* اشکان دژاگه، بازیکن تیم ملی ایران در جریان دیدار امروز این تیم مقابل گوام با دریافت کارت زرد از داور مسابقه، دو کارته شد و دیدار بعدی تیم ملی را مقابل هند از دست داد.
* در نیمه اول مصدومیت‌های متعدد بازیکنان دو تیم باعث شد تا چندین بار مسابقه با تعویق مواجه شود که در نهایت این موضوع سه دقیقه وقت اضافه را در این نیمه در پی داشت. در این نیمه مسعود شجاعی به خاطر مصدومیت ترابی، جایگزین این بازیکن شد.
* سایت‌های کشورهای شرق آسیایی لحظه به لحظه این بازی را مورد پوشش قرار می‌دهند و جالب اینکه برخی از این سایت‌ها در فضای مجازی عنوان کردند که گوام نتوانست در نیمه اول مقابل ایران مقاومت کند.
* قبل از آغاز نیمه دوم بازیکنان ایران حلقه اتحادی تشکیل دادند.
* به نظر می‌رسید دراین مسابقه رضا قوچان‌نژاد و علیرضا جهانبخش در ترکیب اول تیم ملی باشند که چون این دو بازیکن به تازگی از مصدومیت رهایی پیدا کرده و این مسابقه نیز در چمن مصنوعی برگزار می‌شود، کی‌روش ریسک نکرده و این دو بازیکن را نیمکت‌نشین کرد.
*در دقیقه 52 دیدار تیم‌های ایران و گوام در چارچوب مرحله مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه و جام ملت‌های 2019 امارات علیرضا بیرانوند پس از خروج از محوطه جریمه روی بازیکن گوام مرتکب خطایی شد که با کارت مستقیم داور روبرو شد. پس از این به علت اینکه تیم ملی 3 تعویض خود را انجام داده بود عزت‌الله پورقاز مدافع تیم ملی شماره 12 سوشا مکانی را برتن کرد و در چارچوب دروازه ایران قرار گرفت.
* مسعود شجاعی پس از گلزنی به علت سابقه بازی در اسپانیا مورد توجه اسپانیایی‌ها در شبکه‌های اجتماعی قرار گرفت و به وی تبریک گفتند.










اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۱ ۲۶ آبان ۱۳۹۴
بازم پرسپولیسی ها ..دمشون گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۲۶ آبان ۱۳۹۴
اگه 8 تا زده بودن بغض استقلالی ها میترکید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۸ ۲۶ آبان ۱۳۹۴
عالی بود بچه ها...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۸ ۲۶ آبان ۱۳۹۴
عالی بود بچه ها...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۸ ۲۶ آبان ۱۳۹۴
دستشون درد نکنه.پرچم بالاست.فقط مهدی طارمی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۵ ۲۶ آبان ۱۳۹۴
درود بر رحمتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۳ ۲۶ آبان ۱۳۹۴
چه جالب 30ثانیه سکوت مگه همه جا یک دقیقه نیست؟خخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۴ ۲۶ آبان ۱۳۹۴
بچه ها متشکریم . کی روش ممنون/ زنده باد تیم ملی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۵ ۲۶ آبان ۱۳۹۴
چه افتضاحی دروازه بانوان اخراج شد. حق تعویض تداریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۰ ۲۶ آبان ۱۳۹۴
خوش بحال گوامی ها راحت وبی دغدغه تو یه جزیره کوچک و زیبا زندگی می کنن بدور از خشونتهای دنیا مدرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۶ ۲۶ آبان ۱۳۹۴
6 تا شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۲۶ آبان ۱۳۹۴
۵ تا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۴ ۲۶ آبان ۱۳۹۴
۴ تا گل یه اخراجی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۳ ۲۶ آبان ۱۳۹۴
۳ تا شد. بابا خیلی بیشتر از اینا باید بزنن
آخرین اخبار