معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد:

فعالان قرآنی طبق اولویت‌بندی بیمه می‌شوند

حجت‌الاسلام حشمتی با اشاره به اینکه در بودجه امسال مبلغ ١٠ میلیارد تومان برای امور قرآنی پیش‌بینی شده بود، گفت: فعالان قرآنی طبق اولویت‌ها بیمه می‌شوند.

به گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست معاون امور قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با مدیران موسسات قرآنی استان گیلان، بعد از ظهر دیروز، بیست و پنجم آبان در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمدرضا حشمتی در این نشست با ابراز نارضایتی از فعالیت‌های انجام شده در امور قرآنی، اظهار کرد: بخشی از فعالیت‌ها در امور پشتیبانی مربوط به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وی کمبود اعتبارات را از مشکلات فعالیت‌های قرآنی عنوان کرد و افزود: فعالان در عرصه قرآنی به صورت ویژه حمایت می‌شوند.

حجت‌الاسلام حشمتی با اعلام حمایت از برنامه هنری و تولیدی در عرصه‌های قرآنی، تصریح کرد: تولید برنامه و فعالیت در حوزه فضای مجازی در عرصه‌های قرآنی مورد توجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

معاون قرآنی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از پالایش بیمه‌شدگان امور قرآنی از سال‌های گذشته خبر داد و یادآور شد: بیمه فعالان قرآنی در کشور ادامه دارد.

وی به تشکیل صندوق بیمه فعالان قرآنی در کشور اشاره کرد و گفت: بیمه‌شدگان قرآنی باید سهم خود به تامین اجتماعی را بپردازند.

حجت‌الاسلام حشمتی با اشاره به اینکه مبلغ ١٠ میلیارد تومان برای امور قرآنی در بودجه امسال پیش‌بینی شده بود، متذکر شد: به دلیل کمبود اعتبار تمام بودجه مذکور جذب نمی‌شود و فعالان قرآنی طبق اولویت‌ها بیمه می‌شوند.

وی هماهنگی بین دستگاه‌های قرآنی را از برنامه‌های معاونت مذکور عنوان کرد و یادآور شد: طرح‌های مشخص قرآنی از اعتبارات ویژه برخوردار می‌شوند.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان با بیان اینکه منابعی بین موسسه‌های قرآنی در سال‌های گذشته توزیع می‌شد، خاطرنشان کرد: توجیهی برای امر مذکور نداریم و سرانه اعتبارات توزیع نمی‌شود.


منبع: معاونت قرآن و عترت ارشاد


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.



انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار