احمد توكلي :

جرم يقه سفيدها ، غارت اموال مردم بدون ورود به خانه آنهاست

نماينده مجلس شوراي اسلامي گفت:جرم يقه سفيدها،غارت بدون خشم و سرقت اموال مردم بدون ورود به خانه آنهاست.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع رساني دانشگاه شيراز،احمد توكلي نماينده‌ي مجلس شوراي اسلامي در ششمين جلسه‌ي هم‌اندیشی تخصصي دانشگاهیان و مدیران ارشد كشور كه با موضوع "كالبدشكافي تقلب 3000 ميليارد توماني و عوامل و تبعات رسوايي بانكي اخير"در دانشکده‌ي اقتصاد دانشگاه شيراز برگزار شد اظهار داشت: جرم يقه سفيدها ،غارت بدون خشم و سرقت اموال مردم بدون ورود به خانه آنهاست و بايد جهت رسيدگي قاطع و عادلانه به اين جنايت از قوه‌ي قضائيه حمايت كرد.

وي افزود:اين روند علاوه بر كاهش اعتماد عمومي، موجب كاهش اعتماد به سيستم قانوني نيز مي‌شود.

نماينده‌ي مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به ريشه مفاسد سياسي اظهار داشت: فساد سياسي در حقيقت ناشي از انحراف در ملاك تصميم‌گيري حكومت از مصالح عمومي به منافع شخصي، تباري، گروهي و خارجي است.

توكلي ادامه داد: از ديدگاه حضرت علي (ع)؛ريشه‌هاي اين انحرافات رفيق‌بازي، تبارگرايي و گروه‌گرايي عنوان شده است.

نماينده‌ي مجلس شوراي اسلامي در تحليل مفاسد فساد سياسي بيان داشت: رفيق‌بازي، تبارگرايي، حمايت ويژه، تجارت نفوذ و ويژه‌خواري از مصاديق فساد سياسي است كه نه تنها به اقتصاد ملّي ضربه مي‌زند، بلكه مشروعيت سياسي حكومت را مستقيماً و از طريق گسترش فساد هدف مي‌گيرد .

لازم به ذكر است جعفر قادری، نماینده‌ي مردم شیراز در مجلس شورای اسلامي؛ ستایش، رئيس دانشکده‌ي اقتصاد، مدیریت و علوم‌اجتماعی و جمعی از اساتيد و دانشجویان اين‌دانشكده در اين جلسه حضور داشتند.
 

گفتني است؛ جلسه‌ي ياد شده به همّت انجمن علمي بخش اقتصاد دانشكده‌ي اقتصاد، مديريت و علوم اجتماعي در تالار صدر اين‌ دانشكده برگزار شد./خ2


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار