گزارش تک اینسایدر: چگونه می توان در فضای مجازی با داعش مقابله کرد؟/ اعلان جنگ سایبری علیه داعشی ها

وب سایت "تک اینسایدر" نوشت: روش های متنوعی برای مقابله با داعش در فضای مجازی وجود دارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وب سایت "تک اینسایدر" در گزارشی از اعلان جنگ سایبری "انانیموس" – جنبش بین المللی هکرها -- علیه داعش خبر داد.

در این گزارش در خصوص حملات سایبری و توان تخریبی آنها پرسش هایی مطرح شده است: اینکه حملات سایبری چیست و تا چه اندازه می توان با توسل به آنها در فضای مجازی به گروه تروریستی داعش خسارت وارد کرد.

انتشار اطلاعات شخصی: بازیابی و نشر اطلاعاتی شخصی تروریست های داعش

به نظر می رسد تأثیرگذارترین اقدامی که جنبش انانیموس می تواند انجام دهد، دسترسی به شبکه های خصوصی تروریست های داعش است. هکرها با دسترسی به شبکه های خصوصی تروریست های داعش می توانند طرح جنگ ها، نام های عملیاتی و اطلاعات مهم آنها را فاش کنند. دسترسی به اطلاعات عملیاتی داعش در دستور کار دولت ها نیز قرار دارد. 

در زیر به روش هایی اشاره شده است که با استفاده از آنها می توان تروریست های داعش را در فضای مجازی به چالش کشید:

1. داکسینگ:

هکرها برای دستیابی به اطلاعات شخصی کاربران از روش "داکسین" استفاده می کنند. جنبش انانیموس با استفاده از این روش می تواند اطلاعات شخصی و خصوصی افرادی را که در حملات تروریستی داعش نقش دارند، فاش کند.

2. حملات سایبری دیداس:

"دیداس کردن" به معنای سرازیر کردن تقاضاهای زیاد به سرور (رایانه قربانی یا هدف) و استفاده بیش از حد از منابع پردازنده، پایگاه داده، پهنای باند، حافظه و ... است. هکرها با استفاده از این روش می توانند با ایجاد اختلال در شبکه های اجتماعی وابسته به داعش، امکان دسترسی به این شبکه ها را مسدود کنند.

3. هک کردن حساب های کاربری: 

هکرها با استفاده از این روش می توانند حساب های کاربری تروریست های داعش را کنترل و مسدود کنند. 

4. بمباران یا شستشوی گوگل:

با استفاده از روش بمباران و یا شستشوی گوگل می توان نتایج جستجوی اطلاعات را به نحوی سازماندهی کرد که تنها اطلاعات منفی در دسترس کاربران قرار گیرد. برای مثال، با استفاده از این روش می توان اطلاعات مربوط به شیوه های عضوگیری داعش را در نتایج موتور جستجوگر گوگل مخفی کرد یا به اصطلاح "به عقب راند."

5. تماس های تلفنی اسپم:

هکرها با استفاده از تماس های تلفنی اسپم می توانند شبکه های تلفنی تروریست های داعش را مختل و مسدود کنند. در این روش، شبکه های تلفنی تروریست های داعش با تماس های مکرر تلفنی بمباران می شود.

شاید امکان محو داعش از اینترنت وجود نداشته باشد؛ اما بسیاری از تحلیل گران و کارشناسان حوزه فناوری معتقدند با اجرای اقدامات هماهنگ می توان دست کم از حوزه نفوذ این گروه تروریستی در فضای مجازی کاست. 

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا کليک کنيد.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار