مشهد؛

کشف رود، محصور به پساب قالیشویی ها

معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی از تخلیه پساب 22 قالیشویی به کشف رود خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد عرفانی گفت: در محدوده کشف رود 37 قالیشویی فعالیت دارند که از این تعداد، 22 واحد قالیشویی پساب ناشی از فعالیت خود را در سرشاخه های کشف رود تخلیه می کنند.

عرفانی از تذکر به واحد های غیرمجاز خبر داد و افزود: به کلیه این واحدها یک ماه فرصت داده شده تا نسبت به تعیین تکلیف و ساماندهی پساب های تولیدی خود اقدام کنند.

وی بیان کرد: این فرصت یک ماهه با هماهنگی سازمان صنعت،معدن و تجارت استان، اتحادیه قالیشویی، آب منطقه ای و استانداری خراسان رضوی انجام گرفته است.

معاون محیط زیست خراسان رضوی تهیه سیستم تصفیه را برای واحدهای قالیشویی مهم دانست و افزود: واحدهای قالیشویی که مجوز فعالیت دریافت می کنند باید نسبت به ایجاد سیستم تصفیه یا ساماندهی فاضلاب خروجی واحد خود اقدام نمایند و واحدهایی که موفق به دریافت مجوز نمی شوند باید نسبت به جمع کردن واحد خود اقدام نمایند.

عرفانی درمورد خطرناک بودن فاضلاب واحدهای قالیشویی گفت: فاضلاب واحدهای قالیشویی دارای باقی مانده مواد شوینده قالی ، لکه برها و دترجنتها(پاک کننده ها) هستند که دارای مواد آلی و خطرناک هستند.

وی بیان کرد: انتظار می رود شرکت سهامی آب منطقه ای خراسان رضوی نسبت به پلمپ چاه های غیر مجاز این واحدها اقدام نماید تا موضوع به صورت ریشه ای حل شود.

وی تاکید کرد: کشف رود جزء41 منطقه تحت حفاظت محیط زیست در خراسان رضوی است اما با توجه به آثار آن و توزیع محصولات در دیگر استانها، این مسئله یک معضل ملی و نیازمند نگاه ملی برای مدیریت است.

انتهای پیام/س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.