اهواز؛

خروج بیش از 9 هزار زائر از مرز شلمچه

مدیر پایانه مرزی شلمچه از افزایش 20 درصدی تعداد زائران اربعین حسینی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ جمال حمیدی گفت: از ابتدای ماه صفر تاکنون بیش از 9 هزار زائر برای شرکت در آیین اربعین از طریق این مرز به عراق سفر کرده اند.

وی تصریح کرد: طی چند روز گذشته شاهد افزایش 20 درصدی حضور زائران از مرز شلمچه برای حضور در عراق و شرکت در مراسم اربعین حسینی (ع) بودیم و به همین منظور اقدامات مثبتی برای تسهیل عبور آن ها اتخاذ شده است.

حمیدی اظهار داشت: یکشنبه هفته جاری 2 هزار و 340 زائر و روز گذشته حدود 3 هزار و 70 زائر از مناطق مختلف کشور به منظور شرکت در مراسم اربعین حسینی از مرز بین المللی شلمچه عبور کرده اند.

مدیر پایانه مرزی شلمچه حمیدی در ادامه از پیشرفت 70درصدی ساخت بزرگ ترین پایانه مسافری مرزی کشور در شلمچه خبر داد و افزود: در راستای آسان شدن خروج زائران، این پایانه به صورت موقت تجهیز شده و تا چند روز آینده همزمان با افزایش حضور زائران اربعین به بهره برداری خواهد رسید.

وی بیان کرد: این سالن با 9 هزار و 800 متر زیربنا و 1 هزار و 500 متر فضای اداری با اعتباری بیش از 140 میلیارد ریال در حال تکمیل است و پیش بینی می شود برای تکمیل آن بیش از 240 میلیارد ریال هزینه داشته باشد.

جمال حمیدی اذعان داشت: هم اکنون بتن ریزی و دیوار کشی این سالن به پایان رسیده و برای تسهیل عبور زائران 12 گیت با 24 کاربر پیش بینی شده که در صورت نیاز، امکان افزایش کاربران نیز وجود دارد.

این مقام مسوول تردد در مرز شلمچه را  روان اعلام کرد و گفت: مشکلی برای ورود و خروج به مرز وجود ندارد.

شایان ذکر است خوزستان دارای 2 نقطه مرزی شلمچه و چذابه می باشد که از طریق این منطقه زائران به عتبات عالیات سفر می کنند.

پیش بینی می شود در اربعین امسال بیش از 1 میلیون و 500 هزار زائر از این 2 نقطه به سوی کربلا عزیمت نمایند.

انتهای پیام/ش 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.