شرکت بیش از ۱۲ هزار دانشجو در پیاده‌روی اربعین حسینی ۹۴

مسئول ستاد اربعین دانشجویی کشوری گفت: امسال بیش از ۷ هزار نفر در قالب کاروان‌های دانشجویی و بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ دانشجو به صورت زائر انفرادی در پیاده‌روی اربعین حسینی ۹۴ شرکت می کنند.

به گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، جواد تاجیک صبح امروز در نشست خبری ستاد دانشجویی اربعین کشوری گفت: اهمیت کار اربعین از این جهت است که ما را در مسیر تمدنی خود قرار می دهد و ما به اربعین از این جهت اهمیت ویژه می دهیم چون ارتباط بین ملت های مسلمان در این ایام محکم تر می شود.

وی ادامه داد: امسال برنامه ریزی دانشجویی برای اربعین را با شعار «هیهات من الذله» شروع کردیم، بیش از ۷ هزار نفر از دانشجویان از قالب کاروان‌های دانشجویی و بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ نفر از دانشجویان به صورت زائر انفرادی اعزام خواهند شد.

مسئول ستاد اربعین دانشجویی کشوری ادامه داد: یک هزار و ۱۰۰ نفر از دانشجویان در قالب خدمت گذاری و راهنمایی زائر حضور می یابند.

وی ادامه داد: ۹ موکب‌ برای اسکان دانشجویان زائر در مسیر پیاده روی اربعین راه اندازی شده است که این موکب ها چند منظوره هستند و مهمترین آن موکب ۷۵۷ است که خیمه دانشجویان ایرانی و غیرایرانی است.

تاجیک یادآورشد: از دیگر برنامه هایی که اجرا شده کنگره شعر اربعین است که فردا در دانشکده ادبیات دانشگاه تهران برگزار می شود.

وی در خصوص اعزام دانشجویان دختر نیز گفت: ۱۰ درصد دانشجویان اعزامی خواهران هستند که دلیل اعزام تعداد محدود این دانشجویان این است که آغاز کار بوده و بستر برای حضور خواهران دانشجو چندان فراهم نیست.

تاجیک افزود: در زمان اعزام از ۴ آذر که پیاده روی انجام می شود تا ۷ آذر برنامه هایی در موکب ها پیش بینی شده که حجج الاسلام پناهیان و آقا تهرانی سخنرانی خواهند داشت. برنامه مداحی هم برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: در قبرستان وادی السلام برای شهدای مدافع حرم که درسال ۸۸ شهید شده بودند برنامه یابود برگزار خواهد شد. عمده کاروان های دانشجویی از ۲۹ استان کشور اعزام خواهند شد و ۶۰  کاروان دانشجویی امسال اعزام خواهد شد که بیشترین دانشجویان اعزامی از استان های تهران، اصفهان و فارس هستند.

مسئول ستاد اربعین دانشجویی کشوری افزود: ۹۰ درصد کاروان های دانشجویی گروهی از مرز چزابه وارد می شوند چون شرایط تردد در این مرز با سهولت بیشتری همراه بوده و امکان میزبانی دانشجویان فراهم است.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار