وضعیت قرمز در بازار سرمایه / شاخص دلیلی برای افزایش ندارد

کارشناس بازار سرمایه گفت: با تصمیمات غلط دولت و شرایط رکودی فعلی اوضاع خودروسازان و بازار سرمایه بدتر از پیش هم شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،هادی شعبانی کارشناس بازار سرمایه در خصوص شرایط بورس گفت:بازار سرمایه از  رکود حاکم برکشور و به علاوه افت قیمت کالاهای جهانی تاثیر زیادی  بر روند بازار سرمایه داشته است.

وی درخصوص کاهش قیمت جهانی مس و تاثیرآن بر بازار سرمایه گفت:  فلزات اساسی مس در حال حاضر در کانال  4 هزار و 600 دلاری قرار گرفته است که این میزان کاهش برای این صنعت هشدار دهنده است.

شعبانی در همین راستا افزود: مس به عنوان یکی از شرکت های بزرگ بازار سرمایه به شمار می رود که روی شاخص تاثیر گذار است و طبق نظر کارشناسان اگر قیمت جهانی مس بین 4 هزار و 500 دلار تا 5 هزار دلار باشد اصلا تولید آن  توجیه اقتصادی ندارد.

کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه به ارائه عملکرد شرکت ها و بودجه 95 شرکت ها  نزدیک می شویم گفت: اخیرا امیدواری هایی در این مورد وجود داشت که در ادامه سال 94 از رکود خارج شویم اما شرایط کنونی شرکت ها که در گزارش 6 ماهه نیز نشان داده اند، این انتظار را به وجود نمی آورد که تا سال 95  اقتصاد خوبی را شاهد باشیم و خیلی از انتظارات از بهبود روند اقتصادی از سال 95 به سال 96 رسیده است .

وی در ادامه افزود: شرکت هایی مثل ایران خودرو متاسفانه با تصمیمات غلط دولت و شرایط رکودی فعلی اوضاع آنها بدتر از پیش هم شد و حتی با فروش اخیر به جز تخلیه انبار انباشته از محصولات تولیدی اتفاق بهتری برایشان ایجاد نشد و کماکان مشکل هزینه ها مالی و بازار فروش و کیفیت محصولات که بر بازار فروش و نهایتا صورتهای مالی و قیمت سهامشان تاثیر دارد، پابرجاست.

کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: گروه خودرو تنها در صورت اتصال با شرکت های خودرو سازی جدید و تولید خودرو هایی با استانداردهای جهانی می توانند شرایطشان را بهبود دهند.

شعبانی در پایان افزود: قطعا شاخص در حال حاضر دلیل برای افزایش ندارد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار