باز هم فایرآی و باز هم روسیه

شرکت امنیتی فایرآی، از گروه هکری جدیدی نام برده شد که بنا به ادعای این شرکت امنیتی، از جانب دولت روسیه پشتیبانی می‌شود.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بنا به ادعای شرکت فایرآی، این گروه هکری به جمع آوری اطلاعات به صورت گسترده از سطح اینترنت پرداخته است. بر اساس گزارش این شرکت، گروه هکری مذکور که از جانب دولت روسیه پشتیبانی می‌شود، با بهره‌گیری از ابزارهای متن‌باز، اقدام به پیشبرد عملیات خود کرده و احتمالاً قربانیان خود را به بدافزارهای خاصی آلوده کرده است.

باز هم فایرآی و باز هم روسیه

فایرآی تأکید کرد این گروه هکری، حداقل یکصد وب‌گاه را تحت تأثیر قرار داده تا بتواند از بازدیدکنندگان آن‌ها اطلاعات مورد نیاز خود را جمع آوری نماید. فایرآی در گزارش خود، اسامی این وب‌گاه‌ها را منتشر کرد. در میان اسامی منتشر شده در مورد یک‌صد وب‌گاه آلوده شده، اسامی برخی از وب‌گاه‌های پربازدید هندی نیز به چشم می‌خورد.

در بخش‌هایی از گزارش فایرآی آمده است: ما معتقد هستیم این گروه هکری، علاقه‌مند به جمع‌آوری اطلاعات در میان کشورهای اروپایی، آمریکایی و برخی از کشورهای آسیایی بوده‌ است. در میان اهداف آن‌ها، اهداف نظامی، دولتی و دیپلماتیک فراوانی به چشم می‌خورد. این گروه، احتمالاً اهدافی نظیر سامانه صدور ویزا و تعدادی از سفارت‌خانه‌ها را در آمریکا، تحت تأثیر حملات خود قرار داده است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


منبع: سایبربان

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار