تبریز؛

کمبود اعتبار مرمت آثار فرهنگی آذربایجان شرقی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان شرقی از مشارکت بخش خصوصی در بازسازی و مرمت آثار تاریخی استان خبرداد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ فرزین حق پرست در جلسه کارگروه میراث فرهنگی ملکان گفت: سازمان میراث فرهنگی علاوه بر نظارت بر چگونگی اجرای طرح های مرمت تسهیلات ارائه می کند.

وی با بیان اینکه برای مرمت و بازسازی ابنیه های تاریخی سالیانه بیش از 250 میلیارد ریال اعتبار نیاز است، گفت: با وجود گذشت هشت ماه از سال جاری هنوز مبلغی برای این منظور اختصاص نیافته است.

وی با اشاره به اینکه شهرستان‌ها دارای ابنیه های تاریخی زیادی هستند، گفت: حفظ و نگهداری این آثار ارزشمند تاریخی نیازمند اعتبار مناسب است.

حق پرست با اظهار تاسف در خصوص همکاری نکردن بعضی ادارات در برگزاری جشنواره انگور ملکان، از بلا تکلیفی ساکنان محدوده قلعه تاریخی بختک لیلان انتقاد کرد.

جهانگیر اسکندرزاده فرماندار ملکان هم با اشاره به سکونت 27 خانوار در محدوده این قلعه گفت: فرسوده شدن خانه های موجود و جلوگیری از بازسازی و نوسازی آنها در کنار بی توجهی به جایگزینی و جابجایی خانه ها، خطرآفرین است.
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.