بازیگر نقش شاپور غلامرضا در سریال «معمای شاه»:

«معمای شاه» قابلیت تبدیل شدن به یک اثر قابل قبول را دارد

بی‌شک می‌توان از «معمای شاه» به عنوان یک اثر قابل قبول یاد کرد.

«معمای شاه» قابلیت تبدیل شدن به یک اثر فاخر را داردعلی فرجام‌فر بازیگر سریال «معمای شاه» در خصوص نقش خود در این مجموعه و ویژگی‌های آن در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: در «معمای شاه» ایفاگر نقش «شاپور غلامرضا« برادر محمدرضا شاه هستم که مادرش توران‌دخت سلیمانی بود؛ اما مادر محمدرضا شاه تاج الملوک بوده است.

وی ادامه داد: می‌توان گفت از سال 1310 یعنی از دهه اول قرن 14 و از سال 1350 تا سال 1358 نقش من کاراکتری موثر بوده که در این مجموعه به تصویر کشیده می‌شود.

فرجام تصریح کرد: شاپور غلامرضا به علاوه اینکه برادر شاه بوده، در بسیاری مواقع نیروی آلترناتیو شاه بود. بسیاری مواقع به دلیل ترافیک کاری شاه به جای او در مجامع  بین‌المللی حاضر شده، بازدید سیاسی و فرهنگی در کشور‌های مختلف داشته است.

وی در مورد همکاری با محمدرضا ورزی بیان کرد: کار با آقای ورزی بسیار عالی بوده است. به این دلیل که او در ایده کارگردانی بسیار مسلط است. به طوری که من در اکتسابات محیطی خود احساس می‌کنم، به واقع کار خود را بلد بوده و در حرفه چیره دست است.

فرجام‌فر عنوان کرد: ورزی به لحاظ شیوه‌های رهبری بازیگر در گفتن نقش بازیگر و هدایت او، نسبت به بسیاری از کارگردان‌های بزرگوار دیگر عالی عمل می‌کند. در کل شیوه رهبری و هدایت آقای ورزی بسیار مطلوب است. او همیشه با انرژی بسیار خوبی در کار ظاهر شده، بنابراین این انرژی به بازیگر انتقال پیدا کرده و بازیگر هم این انرژی را به مخاطب منتقل می‌کند.

وی اظهار داشت: قالب کار در مجموعه «معمای شاه» درام مستند است. درام مستند اگر بخواهد واقعیت باشد و شبیه سازی شود، منوط به ارائه واقعیت است. حال به علت آنکه کار درام مستند است و شخصیت‌های آن دراماتیک نبوده و مستند هستند، بنابراین ناگزیریم به خاطر انتقال مفهوم ژرف آن، اکثر کاراکتر‌ها را به این ساختار درام انتقال دهیم.

علی فرجام‌فر بیان کرد: به دلیل ازدیاد کاراکتر‌ها و لوکیشن‌ها، نیازمند یک برنامه‌ریزی بلند مدت و دقیق بوده‌ایم که خوشبختانه شاهد آن هستیم. بنابراین ساخت چنین کار گسترده‌ای مدت زمان و هزینه زیادی را نیاز داشته که بتواند جان کلام را منتقل کند.

وی در خصوص گریم شهرام خلج گفت: شهرام خلج عزیز به لحاظ چهره پردازی و طراحی آن جزو افراد بنام و زبردست هستند. به نظر من می‌توان گفت که علاوه بر طراحی چهره، کار تخصصی آقای خلج، شبیه‌سازی بازیگران است. فکر می‌کنم او در ایران بی‌نظیر است. او در شبیه‌سازی کاراکتر‌ها و از نظر اخلاقی و حرفه‌ای بسیار عالی است.

فرجام‌فر عنوان کرد: بی‌تردید «معمای شاه» قابلیت تبدیل شدن به یک اثر فاخر را دارد. بی‌شک می‌توان از این مجموعه به عنوان یک اثر فاخر یاد کرد.

وی افزود: کارگردان هر کاری در سمت پدر گروه است. پدر اگر در خانه بهداشت روانی ایجاد کند، همسر و فرزندان به دلیل انرژی منتقل شده از سوی پدر آرام خواهند بود. در گروه فیلمسازی نیز به همین شکل است. از آنجا که «معمای شاه» سرپرست خوبی دارد و از آنجا که خود آقای ورزی دانش‌آموخته رشته تاریخ است، به دلیل اکتسابات محیطی و کتابخانه‌ای که در محیط دانشگاهی کسب کرده‌اند، از نظر تئوری و عملی و انگاره کارگردانی، چنین انرژی پشت صحنه بسیار عالی بوده‌ است. آقای ورزی با هوش سرشار خود تمام گروه را هدایت می‌کنند.

وی در پایان درباره نحوه تحقیق و پژوهش خود در خصوص نقش بیان کرد: روش تحقیق من در «معمای شاه» روش کتابخانه‌ای و میدانی بوده است. از منابع میدانی و کتابخانه‌ای و تحقیقات محیطی استفاده کرده‌ام. به علاوه از تصاویر آرشیوی و فیلم‌های زیادی بهره بردم. در بیان بدنی و گفتاری کاراکتر سعی کرده‌ام به شخصیت مورد نظر نزدیک شده و امیدوارم مخاطب با این کاراکتر ارتباط خوبی برقرار کند.




برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار