وب سایت آمریکایی: تغییر سیاست اوباما درباره سوریه، به سود ایران و روسیه

وب سایت "مای سانتانیو" در گزارشی نوشت: آمریکا پس از آغاز حملات روسیه در سوریه، در تنگنای سیاسی قرار گرفته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ وب سایت "مای ساناتونیو" در گزارشی نوشت: سیاست "باراک اوباما،" رئیس جمهور آمریکا در خصوص سوریه به تازگی به سود ایران و روسیه تغییر کرده است. "جان کری،" وزیر امور خارجه آمریکا برای یافتن راه حلی سیاسی در خصوص بحران سوریه، در دور دوم نشست وین شرکت کرد. 

در این نشست، نمایندگان 17 کشور از جمله انگلیس، فرانسه، روسیه، عربستان سعودی و ایران حضور داشتند. این در حالیست که آمریکا تا امروز با حضور ایران در این مذاکرات مخالفت می کرد.

از آغاز بحران سوریه، آمریکا خواهان برکناری "بشار اسد،" رئیس جمهور این کشور بوده است. به ادعای این وبسایت، از آغاز بحران سوریه بیش از 175 هزار غیرنظامی بوسیله نیروهای حامی بشار اسد کشته شده اند. به همین دلیل غرب معتقد است کناره گیری وی از قدرت، راهکار حل بحران سوریه خواهد بود. این در حالی است که مسکو و تهران با حمایت از بشار اسد معتقدند سرنوشت این کشور باید با رای مردم آن تغییر کند. به ادعای این وبسایت، حمایت ایران و روسیه از برگزاری انتخابات در سوریه، اقدامی برای قانونی کردن بشار اسد در قدرت است.

"باراک اوباما،" رئیس جمهور آمریکا 28 سپتامبر سال جاری میلادی (6 مهر 94) در سخنرانی خود ادعا کرد بشار اسد و متحدانش قادر نیستند مردم سوریه را -- که به طرز وحشیانه ای بمباران شده اند -- آرام کنند.

روسیه از 30 سپتامبر سال جاری میلادی (8 مهر 94) – دو روز پس از سخنرانی اوباما --حملات خود را علیه گروه تروریستی داعش و برای حمایت از بشار اسد در سوریه آغاز کرد. به نوشته این وبسایت، اتحاد روسیه و ایران در حمایت از بشار اسد بسیار نگران کننده است. نیروهای ایرانی حاضر در سوریه به فرماندهی سردار "قاسم سلیمانی" در مأموریت هایی بر ضد گروه تروریستی داعش شرکت می کنند. 

این وب سایت با تأکید بر تغییر سیاست اوباما نوشت: روسیه از ایران برای حضور در مذاکرات وین 2 دعوت کرد؛ اما آمریکا هیچ گونه مخالفتی با این مسئله نداشت. برخی معتقدند این مذاکرات می تواند آزمونی برای سنجش مواضع ایران و روسیه در قبال سوریه باشد.

انتهای پیام/
 
برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۷ ۲۷ آبان ۱۳۹۴
یکی نیست بگه مرتیکه بمب هارو کی روی سرشون ریخته؟
آخرین اخبار